myFC Holding (publ) Delårsrapport januari - september 2014

Svenska bränslecellstillverkaren myFC har idag publicerat sin delårsrapport för januari till september 2014. Bolaget har under tredje kvartalet gjort stora satsningar på teknisk produktutveckling och effektivisering av verksamheten. myFC har skapat ett nytt koncept där bränslet är både plattare, effektivare i prestanda och billigare.

”Det är med stolthet som jag kan berätta om vad vi har åstadkommit med vår teknikutveckling. Landvinningarna som vi gjort betyder att vi kommer att kunna nå våra mål snabbare. Vi räknar med att kunna lansera en bränslecellsladdare för massmarknaden under nästa år”, säger VD Björn Westerholm i en kommentar.

Viktiga händelser januari – september

• myFC noteras på Nasdaq OMX First North.

• myFC introducerar en uppgraderad produkt, PowerTrekk 2.0 som förbättrats på alla områden. PowerTrekk 2.0 kan bland annat även ladda surfplattor.

• Nya samarbeten etablerade med distributörer i flera länder.

• Flera nya patent beviljade ibland annat Kina, Mexico och USA.

• Genombrott i bränslecellsutvecklingen.

• Intäkterna från vår första produkt har minskat enligt plan.

Nettoomsättningen under det tredje kvartalet 2014 uppgick till 0,2 Mkr (1,4). Bolagets rörelseresultat för kvartalet uppgick till -6,7 Mkr (-2,8).

Björn Westerholm, VD
E-mail: bjorn.westerholm@myfc.se

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecellsteknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för små elektriska apparater som drivs på vatten. myFC grundades 2005 och har huvudkontor i Stockholm. Bolaget noterades i maj 2014 på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfc.se