myFC Holding (publ) delårsrapport januari – september 2015

Väsentliga händelser juli - september

• Exklusivt samarbetsavtal tecknades med 3 Sverige
  • En avsiktsförklaring har givits för att avyttra produktplattformen PowerTrekk
  • Optionsinlösen tillförde bolaget ytterligare kapital
  • myFC utvalt att representera svensk innovation i New York
  • FN delade ut PowerTrekk till generalförsamlingsdeltagare

• JAQ vann tyskt prestigefyllt designpris
  • Nytt nyckelpatent beviljades i Japan
  • Förbokningskampanj för JAQ genomfördes i Tyskland och Norden

Under kvartalet har den höga aktiviteten inom marknadsföringsområdet inför JAQs lansering fortsatt parallellt med teknikutvecklingen. Samarbetet med 3 Sverige formaliserades i ett exklusivitetsavtal för försäljningen av JAQ i Sverige samtidigt som myFC förbereder för online-handel. Fokus ligger helt och hållet på JAQ och utfasningen av tidigare produkter innebär bland annat att tillverkningsutrustning och patent gällande PowerTrekk är till försäljning.

”Vi fick en tydlig kvalitetsstämpel när myFC blev utsett som ett av sju bolag att delta på den stora konferensen Innovate46 i New York i oktober. Innovate46 har som syfte att visa upp de mest innovativa idéerna och bästa entreprenörerna från Sverige. I mitten av oktober fick vi också ett erkännande för JAQs unika design. Vi vann pris i segmentet ”Excellent Product Design” i kategorin Energi i tävlingen ” the German Design Award 2016”. Det är ett mycket prestigefyllt pris som uppmärksammar internationella banbrytande designtrender.” kommenterar Björn Westerholm, VD.

Björn Westerholm, VD
E-mail: bjorn.westerholm@myfc.se
Telefon: +46 (0) 706 56 20 07

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecellsteknologi. myFC grundades 2005 och är ett svenskt företag med huvudkontor I Stockholm som i maj 2014 noterades på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com