myFC och operatören ‘du’ ingår exklusivt avtal för lansering av bränslecellsladdaren JAQ i Förenade Arabemiraten

Som myFC tidigare meddelat, har bolaget ingått ett exklusivt avtal med en mobiloperatör i Föranade Arabemiraten. Idag avslöjar bolaget att det är operatören ’du’ som är den nya partnern.

Avtalet mellan bolagen reglerar en exklusiv rätt för du att sälja, distribuera och marknadsföra myFCs nya bränslecellsladdare JAQ och de tillhörande bränslekorten till alla du’s kunder i Förenade Arabemiraten inklusive bolagets butiker i och runt om bland annat platser som Dubai, Ajman, Fujairah, Ras al-Khaimah, Sharjah och Umm al-Qwain.

I avtalet finns överenskommelser om produktens pris och målsättningar för volymerna. Överenskommen säljstart för JAQ i området kring Förenade Arabemiraten är början av det andra kvartalet 2016.

”Vi är förtjusta över att i samarbete med myFC exklusivt kunna erbjuda JAQ till våra kunder i Förenade Arabemiraten. Den här miljövänliga och färgstarka laddaren kommer att tillföra värde i våra kunders liv, eftersom den kan tillhandahålla omedelbar laddning till dem oavsett var de befinner sig, säger Fahad Al Hassawi, Chief Commercial Officer, du. ”Att erbjuda vår kunder exklusiva produkter och tjänster låter dem veta att de är i frontlinjen för alla våra affärsbeslut och vi ser fram emot att erbjuda dem den här nya produkten under 2016” säger Fahad Al Hassawi, Chief Commercial Officer på du.

”Vi är väldigt glada att få arbeta tillsammans med den här regionens mest framåtriktade operatör. Vi jobbar för och bryr oss om slutkonsumenternas möjligheter att vara online – och när så är nödvändigt ladda deras smartphones helt oberoende av elnät och uttag. Ännu viktigare, det är en win-win-situation. Operatören kan behålla datatrafikhungriga konsumenter online, öka intäkterna och konsumenterna som kräver bandbredd och energi får grön, miljövänlig ögonblicklig el direkt, säger Björn Westerholm, VD på myFC.

Björn Westerholm,
E-mail: bjorn.westerholm@myfc.se

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar gröna energilösningar med hjälp av bränslecellsteknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för mindre elektriska enheter som mobiltelefoner och surfplattor och drivs på vanligt salt och vatten. Företagets nya produkt, JAQ, skapar även den elektricitet med hjälp av vanligt vatten och salt men har en betydligt mindre formfaktor och bättre användarvänlighet. myFC grundades 2005 och är ett svenskt företag med huvudkontor I Stockholm som i maj 2014 noterades på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com