myFC ska representera svensk innovation i New York

myFC är utvalt att delta på den stora konferensen, Innovate46, i New York i oktober.
Innovate46 har som syfte att främja den svenska uppstartscenen på den amerikanska marknaden och visa upp de mest innovativa ideérna och bästa entreprenörerna från Sverige.

Sammankomsten arrangeras av svensk-amerikanska handelskammaren i New York, SACC i samarbete med Tillväxtverket och NASDAQ och är en kombination av konferens och enskilda möten med de olika affärsnätverk som valts ut för att främja de svenska bolagens affärsverksamhet i USA,

Under konferensen kommer deltagarna även att diskutera innovation, entreprenörskap och andra aktuella ämnen som är relevanta för affärsmän, investerare, entreprenörer samt andra intressenter på den amerikanska marknaden. myFC får under Innovate46 chansen att synas och skapa extraordinära kontakter på den amerikanska marknaden.

”Den amerikanska marknaden är jätteviktig för oss och det här hjälper oss till en snabbare etablering i USA och lanseringen av vår nya laddare, JAQ, som gör användaren helt oberoende av eluttaget. Det känns även som en kvalitetsstämpel, att vi är ett av sju bolag som skickas iväg till USA för att representera svensk innovation och miljöteknik”, säger Björn Westerholm, VD för myFC

Björn Westerholm, VD
E-mail: bjorn.westerholm@myfc.se

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecellsteknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för små elektriska apparater som drivs på vanligt vatten. myFC grundades 2005 och är ett svenskt företag med huvudkontor I Stockholm som i maj 2014 noterades på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com