myFC tecknar distributionsavtal i USA

myFC tecknar ett distributionsavtal för sin nya bränslecellsladdare, JAQ, på den amerikanska marknaden. Distributören som ska distribuera JAQ i USA är tillbehörsdistributören Mobileistic, som är en av de största distributörerna på marknaden för just smartphonestillbehör till mobiloperatörer.

Mobileistic fokuserar på försäljning av mobiltillbehör till just mobiloperatörer och arbetar med framförallt de nordamerikanska operatörerna och kommer därför att tillföra myFC mycket god kunskap, infrastruktur och service på den amerikanska marknaden.

Samarbetsavtalet anger inga bindande försäljningskvantiteter men är starten för myFCs lansering av JAQ på den nordamerikanska marknaden, vilken även följs upp av produktlanseringen på världens största teknikmässa, CES i Las Vegas, i början av januari 2016.

Jag är mycket nöjd med att vi kan arbeta tillsammans med vad jag anser vara en av de mest kompetenta distributörerna i USA på wireless marknaden. Denna relation bygger på vår gemensamma syn på hur operatören kan bygga vidare på sin tillbehörsaffär. myFC har ju som ambition att kunna erbjuda våra operatörers kunder omedelbar grön energi, oavsett var slutkonsumenten befinner sig och vi kan idag konstatera att grön teknik och mobil teknik hör ihop samt är ett stort tillväxtområde, både för myFC och i världen.” säger Björn Westerholm, VD på myFC.

Björn Westerholm, VD
E-mail: bjorn.westerholm@myfc.se

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar gröna energilösningar med hjälp av bränslecellsteknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för mindre elektriska enheter som mobiltelefoner och surfplattor och drivs på vanligt salt och vatten. Företagets nya produkt, JAQ, skapar även den elektricitet med hjälp av vanligt salt och vatten men har en betydligt mindre formfaktor och bättre användarvänlighet. myFC grundades 2005 och är ett svenskt företag med huvudkontor I Stockholm som i maj 2014 noterades på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com