myFC visar en prototyp av LAMINA INcase för Samsung Galaxy S10 på MWC Barcelona

myFC visar upp en prototyp av sitt första smarta mobilskal med integrerade bränsleceller, LAMINA INcase, under Mobile World Congress som går av stapeln med start på måndag. Skalet passar Samsungs nya flaggskeppsmodell Galaxy S10 och tas fram i samarbete med premiumskaltillverkaren Krusell.

Det svenska bränslecellsföretaget myFC närvarar vid världens största telekommässa MWC Barcelona. Företagets stora nyheter under årets mässa är LAMINA INcase, ett smart mobilskal med integrerade bränsleceller som gör det möjligt att ladda mobilen närsomhelst, varsomhelst, och företagets nya bränslekort med närapå dubbelt energiinnehåll mot tidigare versioner.

Under mässan visas en prototyp av LAMINA INcase upp. Den är anpassad efter Samsungs nya flaggskeppsmodell Galaxy S10 som lanserades den 20 februari 2019. Designen av skalet har tagits fram i samarbete med den svenska premiumtillverkaren av mobiltillbehör Krusell.

Ytterligare modeller och andra varumärken står på tur.

Vi vill att du aldrig ska behöva bekymra dig för ett urladdat mobilbatteri någonsin igen. Du ska fritt kunna använda alla de tjänster som gör din vardag enklare och roligare – från smidiga e-betalningar till att, visa biljetten på bussen, streama film och sköta jobbet ­utan oro för att stå där med urladdad smartphone, säger Ville Lejon-Avrin, försäljningschef på myFC.

myFC har utvecklat plattformen LAMINA MAX för integration av bränsleceller i och nära smartphones. LAMINA INcase är den första kommersiella tillämpningen av plattformen. Under Mobile World Congress kommer myFC också att förevisa LAMINA MAX och företagets bränslecellsbaserade powerbank, JAQ Hybrid. Samtliga laddas med myFC:s bränslekort som skapar grön el med hjälp av vatten, salter och reaktionskomponenter.

Med LAMINA INcase tar vi ytterligare ett steg närmare integrerade bränsleceller i smartphones. Det som särskiljer vårt erbjudande är att våra bränsleceller avlastar det inbyggda batteriet i telefonen och att vårt bränsle i bränslekorten skapar energi i farten, utan att behöva sitta fast i en vägg. LAMINA INcase kan bli en gamechanger för smartphonetillverkarna och alla som använder smartphones, säger Sebastian Weber, Chief Technology Integration Officer på myFC.

Träffa myFC på MWC:
Svenska Paviljongen, Hall 7, monter E41

Denna information är sådan information som myFC är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 februari 2019 kl. 07:50 CET.

Certified Advisor:
E-mail: corp@avanza.se