Nu öppnar förhandsbokningen av JAQ - världens minsta bränslecellsladdare

Idag blir det möjligt att förboka bränslecellsladdaren JAQ på www.myfcpower.com/pages/JAQ.

JAQ är världens minsta laddare som använder miljövänlig bränslecellsteknik för att skapa elektricitet omedelbart för din smartphone eller surfplatta. JAQ hjälper användare att kunna ladda batterierna utan att någonsin vara beroende av en väggkontakt. Med det slimmade laddningskortet introduceras ett helt nytt sätt att ladda, eftersom kort och laddare enkelt kan tas med i en ficka eller väska och användas när det behövs. Elektricitet skapas ögonblickligen på plats när kortet aktiveras. Ett kort innehåller bland annat vanligt vatten och salt.

-       Vi vill alla vara mobila på riktigt och vi vill använda alla möjligheter som finns att förenkla våra liv. Därför kollar vi t.ex. mailen innan arbetet på morgonen, vi offlinesynkar spotifylistan innan vi sätter oss på planet, vi mailar ut agendan inför nästa möte, retweetar kollegan, Instagrammar ut fotot på lunchmaten, granskar presentationen, lägger till en förklaring i PowerPoint eller Keynote, hämtar dokument från Dropbox och navigerar till rätt adress i Malmö. Efter lunch kollar vi Facebook 15 gånger innan kvällen, svarar på en Blocket-annonsen, kollar banken, Instagram, Snapchat och den privata mailen för tionde gången. På väg hem kollar vi klipp på Youtube, checkar av våra sociala kanaler för näst sista gången innan läggdax, kollar hur många steg vi tagit idag och somnar till avsnitt 35 av favoritboken på Storytel. Har vi inte har energi kvar i batteriet kan vi inte göra detta, när vi vill – och det är här som JAQ gör skillnad och hjälper dig att vara just så mobil som Du vill vara. Välkommen in i vår värld, avslutar Björn Westerholm, VD på myFC.

Björn Westerholm, VD
E-mail: bjorn.westerholm@myfc.se
Telefon: +46 (0) 706 56 20 07

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecellsteknologi. myFC grundades 2005 och är ett svenskt företag med huvudkontor I Stockholm som i maj 2014 noterades på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com