Nyckelpatent beviljat för myFC i Sydkorea

Det Sydkoreanska patentverket har beviljat ytterligare ett nyckelpatent för myFC
Patentet inkluderar den unika konstruktion som är nyckeln till myFCs tunna och högeffektiva PEM-bränslecell.

Patentet täcker vitala delar av myFCs bränslecellskonstruktion avseende olika varianter för hur bolaget bäddar in celler i den chassibärande struktur som medger den tunna, böjbara och flexibla designen för bränslecellen. Det är just denna design som ligger till grund för den unika bränslecellsteknik som myFC använder i sin produktfamilj, JAQ.

”Vår IP-strategi levererar. I sammanhanget är Sydkorea ett mycket viktigt land för mobila terminaler och underliggande mobilteknologi och därför är det ett styrkebevis att vi bedöms ha hög teknikhöjd just här.

Två av världens största smartphonestillverkare och tillika mycket starka varumärken, finns i just Sydkorea och därför är landet av högsta betydelse för myFCs laddare, JAQ, och på sikt även för integration av bränsleceller och bränslearkitektur i smartphones och surfplattor”, säger Björn Westerholm, VD för myFC

Den beviljade patentansökan i Sydkorea kommer ytterligare att stärka det skydd som myFC utvecklat samt utöka den befintliga patentportföljen om 48 godkända patent, 30 pågående patentansökningar.

Björn Westerholm, VD
E-mail: bjorn.westerholm@myfc.se

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecells-teknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för mindre elektriska enheter, som drivs på vanligt vatten och salt. I Q4 2015 lanserade bolaget sin nya generation laddare med namnet, JAQ. myFC grundades 2005 och är ett svenskt företag med huvudkontor I Stockholm som i maj 2014 noterades på Nasdaq | First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com