Tesco direct ny återförsäljare av myFC PowerTrekk

Svenska myFC PowerTrekk lanseras nu på en av Storbritanniens största onlineåterförsäljare, Tesco direct

Bränslecellsladdaren myFC PowerTrekk säljs nu på detaljhandelsjätten Tescos onlineshop Tesco direct i Storbritannien.

Tesco direct lanserades av Storbritanniens största och multinationella kedja Tesco under 2006. Under de senaste åren har utbudet av tredjepartssäljare ökat stort på tesco.com som ett led i e-handelsaktörens arbete med att ta marknadsandelar i den växande Internethandeln . Tesco direct fungerar på samma sätt som bland andra Amazon och Ebay.

Storbritannien är den senaste marknaden som det svenska, nyligen börsintroducerade, bolaget myFC går in på. Att kunna erbjuda myFC PowerTrekk hos den stora onlineåterförsäljaren Tesco direct är en viktig kanal för myFC.

”Tescos vision om att ständigt förnya sig och att ligga steget före konkurrenterna går hand i hand med vår egen vision och därför ser vi Tesco direct som en mycket bra kanal för vår bränslecellsladdare myFC PowerTrekk”, säger Björn Westerholm, VD för myFC.

Här hittar du myFC PowerTrekk på Tesco direct

Björn Westerholm, CEO

E-mail: bjorn.westerholm@myfc.se
Telefon:  +46 (0) 706 56 20 07