Valberedningen nominerar Klaus Juergen Wiemers till myFC:s styrelse

Valberedningen för myFC nominerar Klaus Juergen Wiemers, tidigare Managing Director för Robert Bosch GmbH Filial Sweden, till myFC:s styrelse. Beslut fattas vid den kommande bolagsstämman den 28 maj.

Klaus Wiemers har under de senaste fyra åren varit Managing Director för Robert Bosch GmbH Filial Sweden och Senior Vice President Original Equipment Sales för Norden. Han har omfattande erfarenhet av att kommersialisera nya tekniker med särskilt fokus på e-mobility, automatisering och connectivity.

– Vi ökar takten i våra ansträngningar att ta myFC:s unika mikrobränslecellsteknik till marknaden. Klaus Wiemers har en imponerande erfarenhet av att introducera ny teknik och en gedigen bakgrund inom key account management från några av världens största fordonstillverkare. Han kommer att vara ett värdefullt tillskott till styrelsens arbete, säger Alex Guy, ordförande i valberedningen.

I sina roller som Managing Director och Senior Vice President hade Klaus Wiemers ansvar över den globala verksamheten för samtliga Bosch Mobility-divisioner (Original Equipment) för AB Volvo och Volvo Car Group. Han var tidigare Vice President och Global Account Director för kommersiella fordon på Robert Bosch Diesel Systems och dessförinnan Global Key Account Manager vid Robert Bosch GmbH. Han har en civilingenjörsexamen i Industrial Engineering från Technische Universität Darmstadt.

– Min passion är e-mobility och kontinuerlig innovation av ny, hållbar teknik. Jag ser fram emot att stötta myFC:s strategiska inriktning som teknikleverantör, och jag anser att företaget har en spännande lösning på energiförsörjningsutmaningen vi möter i en allt mer elektrifierad fordonsindustri, säger Klaus Wiemers.

Eventuella ytterligare styrelsenomineringar kommer att meddelas i god tid inför bolagsstämman den 28 maj 2020.

Medlemmarna i valberedningen är Mattias Di Meglio, Kenth Öhlin samt Alex Guy (ordförande).

Telefon: +46 (8) 409 421 20

About myFC
Swedish innovation company myFC offers thin, scalable fuel cells that are easy to dimension and adapt to any electric application. myFC develops hybrid technology solutions combining batteries and hydrogen-based micro fuel cells for extended usage and reduced carbon footprint. The company was founded in 2005 and was listed on NASDAQ First North Growth Market in 2014. Its headquarters are in Stockholm. For more information, visit myFC.se