Ytterligare två nyckelpatent beviljade för myFC i USA och Sydkorea

myFC har fått besked om att ytterligare två nyckelpatent är beviljade i USA respektive Sydkorea. Patenten inkluderar den unika konstruktion som är nyckeln till myFCs tunna och högeffektiva PEM-bränslecell samt den konstruktion som ligger till grund för bränslecellens livslängd och drifttid.

Det beviljade patentet i USA täcker avgörande delar av myFCs bränslecellskonstruktion, komponenter och komponentdesign som ligger till grund för den platta, tunna, böjbara och flexibla bränslecellsdesign som implementerats i myFCs kommande produkt, JAQ.

Det beviljade patentet i Korea täcker den teknik som möjliggör en avsevärd längre livslängd och drifttid av bränslecellen än i de befintliga konstruktioner som idag finns på marknaden.

”Det känns otroligt bra att utöka det patentskydd vi hittills har på en av våra viktigaste marknader, USA. Förstärkningen av vår patentportfölj i Asien är också en viktig del av vår strategi för att skydda vår unika teknik på en av världens snabbast växande marknader för grön mobil teknologi.”, säger Björn Westerholm, VD på myFC.

De godkända patenten i USA och Korea stärker ytterligare myFCs marknadsposition samt den befintliga patentportföljen. Totalt har myFC nu 66 inlämnade patent inom 8 patentfamiljer, varav 33 är godkända.

Björn Westerholm, VD
E-mail: bjorn.westerholm@myfc.se

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecellsteknologi. myFC grundades 2005 och är ett svenskt företag med huvudkontor I Stockholm som i maj 2014 noterades på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com