Delårsrapport för NeoPharma AB (publ.) avseende delårsperioden januari - juni 2004 Första halvåret i sammandrag: - Nettoomsättningen för första halvåret ökade med 74 % och uppgick till 18,8 MSEK (10,8). - Rörelseresultatet uppgick till 14,5 MSEK (-8,3 MSEK). - Bolagets första marknadsföringstillstånd för Duodopa erhölls i Sverige i januari 2004. - Läkemedelsförmånsnämnden godkände i samband med registreringen NeoPharmas prisansökan. - DIREQT-studiens resultat presenterades där signifikant bättre resultat för Duodopa än för annan terapi kunde redovisas. - Avtal slöts med Orphan Europe angående marknadsföring och försäljning av Duodopa inom EU. - Godkännande av Duodopa erhölls i juni i ytterligare åtta länder inom EU samt Norge. - Utvecklingsprogrammet i USA gick in i en ny fas. Ett möte med det amerikanska läkemedelsverket FDA är planerat att äga rum i september. - Säljorganisationen i Sverige och Norge förstärktes ytterligare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/13/20040713BIT20320/wkr0001.pdf Hela rapporten