NeoPharma Production AB, delårsrapport 1 januari- 30 juni 2001

NeoPharma Production AB, delårsrapport 1 januari- 30 juni 2001 Nettoomsättningen för årets första sex månader uppgick till 5,5 MSEK (3,1 MSEK), en ökning med 81 % jämfört med motsvarande period föregående år. En fortsatt ökning är att vänta under resterande delen av året. Rörelseresultatet för första halvåret 2001 utgör -13,5 MSEK. Underskottet är större i år än motsvarande period föregående år (-6,3 MSEK). Detta beror på att Bolaget har, och fortsätter, att bygga upp en organisation som klarar framtida krav vid ett marknadsgodkännande av Duodopa®. Årets rörelseresultat kommer därför att generera ett större underskott än föregående år. Resultat från finansiella poster visar ett överskott på 1,5 MSEK. Här ingår en orealiserad kursvinst om 0,8 MSEK. Fas III-studien i USA har påbörjats under perioden. Efter löpande kontakter med FDA kommer vissa kompletteringar att göras vilka föranleder att studien kommer att fortsätta in på nästa år. Ulf Rosén har tillträtt som verkställande direktör i Bolaget från och med den 1 juli. Ulf kommer närmast från Fresenius Kabi. För rapporten i sin helhet, se Bolagets hemsida www.neopharma.se. För ytterligare information, kontakta Ulf Rosén, VD eller Birgitta Lundvik, Ekonomichef på telefonnummer 018-17 29 00. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/05/20010904BIT00910/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/05/20010904BIT00910/bit0001.pdf