Jan Scherman blir strategisk rådgivare hos Nepa

En av Sveriges absolut främsta och mest namnkunniga experter inom mediebranschen, Jan Scherman, blir strategisk rådgivare hos det innovativa undersökningsföretaget Nepa AB. Med Jan Schermans erkänt strategiska insikter och sitt internationella kontaktnät, adderar Nepa en ytterligare dimension till sin redan djupa branschkunskap.

-          Jan Scherman kommer att lyfta våra egna insikter till nya höjder. Det innebär att vi kan leverera ännu mer affärsnytta för våra kunder, säger Fredrik Östgren, VD på Nepa.

Jan Scherman är kanske mest känd för att ha varit VD för TV4-Gruppen, affärschef för Aftonbladet TV, programledare för den populära och undersökande tv-serien "Kalla Fakta" och för att ha erhållit det prestigefyllda "Stora journalistpriset".

-          Redan under min tid på TV4 hade jag förmånen att ta del av och inse affärsnyttan i Nepas analyser. Vi hade ett långvarigt samarbete som starkt bidrog till att vi kunde lyckas med våra TV-kanaler, säger Jan Scherman. Därför känns det extra roligt för mig att nu bli rådgivare hos Nepa och få en direkt möjlighet att påverka företagets fortsatta utveckling.

Förutom att agera strategisk rådgivare i Nepas affärsutveckling, kommer Jan Scherman också delta i speciella utvecklingsprojekt med anknytning till den trigger-baserade undersökningsplattformen ActionHub®. ActionHub® registrerar kundbeteenden och gör det enkelt för företag att prioritera mellan kundernas olika förslag. Med den nyvunna insikten kan företagen snabbt sätta in åtgärder som direkt återspeglas i bättre ekonomiska förtjänster.

-          Nepa har en unik kompetens och ett imponerande utbud av kunder inom många olika branscher över hela världen. Deras insikter om mediebranschen och förändrade konsumtionsvanor står i en klass för sig, avslutar Jan Scherman.

Nepa är ett IT-drivet researchbolag. Vi använder teknologi och industriexpertis för att utveckla innovativa och effektiva researchlösningar som genererar agerbara insikter. Genom att kombinera kundfeedbacksdata med affärs- och beteendedata hjälper vi våra uppdragsgivare att bli mer kunddrivna. Vi förvandlar kundens röst till ett konkret verktyg för beslutsfattande - ett verktyg som har direkt påverkan på företagets resultat. Vi kallar det för ActionHub®.

Med huvudkontor i Stockholm, har vi pågående projekt i över 50 länder och fem kontinenter. Lokala kontor i Danmark, England, Finland, Indien, Kina, Norge och Singapore säkerställer snabb service för våra globala uppdragsgivare.

För information se www.nepa.com eller kontakta vår vice VD & CFO P-O Westerlund, p-o.westerlund@nepa.com, +46 706 404 824

Fredrik Östgren, VD på Nepa
- Redan under min tid på TV4 hade jag förmånen att ta del av och inse affärsnyttan i Nepas analyser. Vi hade ett långvarigt samarbete som starkt bidrog till att vi kunde lyckas med våra TV-kanaler, säger Jan Scherman. Därför känns det extra roligt för mig att nu bli rådgivare hos Nepa och få en direkt möjlighet att påverka företagets fortsatta utveckling.
Jan Scherman
- Nepa har en unik kompetens och ett imponerande utbud av kunder inom många olika branscher över hela världen. Deras insikter om mediebranschen och förändrade konsumtionsvanor står i en klass för sig.
Jan Scherman