Nepa breddar sitt erbjudande med kvalitativ online-research

Nepas fokus ligger på effektiv och agerbar research. Genom vår plattform, Action Hub, kan vi kombinera enkätdata med beteendedata och därmed förvandla konsumentens röst till ett konkret verktyg som genererar agerbara insikter. För att bygga vidare på Action Hub börjar nu Nepa att erbjuda online-baserad kvalitativ research.

Genom att implementera teknologier för att samla data i realtid från verkliga konsumenter får vi tillgång till djupa insikter om kundupplevelsen kring köp, konsumption och tittande.

Viveka Söderbäck, Head of Research Lab, har tillsatt Sigrid Wiklund som Head of Qualitative Research. Tillsammans har de mer än 20 år av erfarenhet inom kvalitativ research. Sigrid har snabbt etablerat ett kompetenscenter inom Nepa för metoder och verktyg inom kvalitativ online-research. Många av dessa verktyg har med framgång redan implementerats hos våra kunder.

”Vi känner att tiden är mogen för att addera online-baserad kvalitativ research till vårt Action Hub erbjudande – i dagens sociala och mobila tidsålder har beteendet att dela med sig av livets alla skeenden normaliserats. Tillgången till geodata, kamera och ljudupptagning i våra telefoner har givit upphov till nya värdefulla researchmetoder. Dessa metoder är både snabba och effektiva – målgrupper nås med en ny exakthet (både geografiskt och kontextuellt) samt att de tillåter respondenter att dela sina beteenden på ett enkelt och stimulerande sätt.” – Sigrid Wiklund, Head of Qualitiative Research

För mer information, kontakta:

Hans Skruvfors, Managing Director Nordics
46 708 878 458
hans.skruvfors@nepa.se
www.nepa.se

Nepa är ett IT-drivet researchbolag. Vi använder teknologi och industriexpertis för att utveckla innovativa och effektiva researchlösningar som genererar agerbara insikter.

Genom att kombinera enkätdata med affärs- och beteendedata gör vi våra uppdragsgivare mer kunddrivna. Vi förvandlar kundens röst till ett konkret verktyg för beslutsfattande - ett verktyg som har direkt påverkan på företagets resultat.

Vi kallar det för Action Hub.

Nepa är ett globalt företag med säte i Stockholm som har pågående projekt i över 50 länder på fyra kontinenter. Kontor i Danmark, Finland, England, Indien, Kina och Singapore säkerställer lokal service för våra kunder.

Om oss

Nepa hjälper företag att bli mer kund­orienterade genom att föra in konsumentens röst i företags affärsutveckling och dagliga beslutsfattande. Vi kombinerar konsumenternas åsikter med faktisk beteendedata för att omvandla traditionella insikter till agerbara och finansiellt kvantifierbara åtgärder. Nepa grundades 2006 och noterades på Nasdaq First North i april 2016. Med huvudkontor i Stockholm och lokal närvaro i Helsingfors, Oslo, Köpenhamn, London, Mumbai, Gurgaon, New York, Miami och Denver, hjälper vi några av världens starkaste varumärken i mer än 50 länder att effektivisera sin marknadsföring och försäljning. Nepa har tilldelats DI Gasells utmärkelse för organiskt snabbväxande företag i 6 av 7 år sedan 2011.

Vi känner att tiden är mogen för att addera online-baserad kvalitativ research till vår Action Hub – i dagens sociala och mobila tidsålder har beteendet att dela med sig av livets alla skeenden normaliserats. Tillgången till geodata, kamera och ljudupptagning i våra telefoner har givit upphov till nya värdefulla researchmetoder. Dessa metoder är både snabba och effektiva – målgrupper nås med en ny exakthet (både geografiskt och kontextuellt) samt att de tillåter respondenter att dela sina beteenden på ett enkelt och stimulerande sätt.
Sigrid Wiklund, Head of Qualitative Research