Nepa expanderar i den globala sportbranschen under ledning av marknadsveteran från USA

Nepa har rekryterat en veteran inom sportindustrin, Steve Livingstone, i en satsning att sprida Nepas Consumer Science Platform till sportvärlden.

Datum: 22 augusti 2018

New York

Nepa, en ledande aktör inom Customer Experience och Marketing Optimization, bekräftar sin satsning inom den globala sportvärlden genom rekryteringen av Steve Livingstone som Practice Lead. Steve ska leda Nepas arbete i att hjälpa professionella lag och klubbar att utveckla sin affärsverksamhet.

Steve, baserad i USA, bidrar med över 25 års erfarenhet från den globala sportindustrin där han har arbetat med några av världens ledande sportorganisationer så som National Football League (NFL), U.S. Soccer Federation, Scottish Football Association, Scottish Rugby Union and Copa America.

”Sportklubbar och organisationer behöver hitta nya sätt att nå ut till sina supportrar och städerna de spelar i, ” säger Ken Peterson, VD, Nepa US, Inc. ”Steve har över tjugo års erfarenhet av att optimera de affärsmässiga delarna av sportbranschen. Hans kunskap inom området möjliggör det för oss att utveckla vår Consumer Science Platform och skräddarsy den för våra kunder inom professionell sport.”

Nepas VD, Fredrik Östgren, tillägger ”Vi ser otroligt mycket fram emot, att med Steves ledarskap, erbjuda vår unika kombination av Consumer Research och Data Science till våra kunder i den professionella sportvärlden och hjälpa dem att öka sin lönsamhet genom förstklassig underhållning till supportrar runt om i världen”

Steve Livingstone fortsätter: ”Som kund till Nepa, har jag på egen hand upplevt hur Nepas expertis har hjälpt mina lag växa. Jag är ivrig att starta mitt nya uppdrag och hjälpa andra nytänkande lag och klubbar att göra samma resa. Genom att bygga vidare på den fantastiska konkurrenskraft som Nepa byggt upp med en rad framgångsrika samarbeten, är jag säker på att vi kommer bidra positivt till en marknad som beräknas ha ett värde på över 80 miljarder dollar bara i Nordamerika. Entusiastisk över att bli en del av detta fantastiska team är jag redo att få Nepas globala sportavdelning att växa.”

I sin karriär har Livingstone arbetat inom många olika områden inom den professionella sporten på båda sidor om Atlanten. Några av världens ledande sportmärken och organisationer så som National Football League (NFL), Jacksonville Jaguars, United States Soccer Federation, Scottish Football Association, Scottish Rugby Union, North America Soccer League, United Soccer League och Copa America har utvecklats tack vare hans expertis.

Kontaktinformation:

www.nepa.com

Maria Skolgata 83 118 53
Stockholm, Sweden
+46 733 345 069 fredrik.ostgren@nepa.com

P-O Westerlund
Deputy CEO, CFO
Maria Skolgata 83 118 53
Stockholm, Sweden
+46 706 404 824 p-o.westerlund@nepa.com

Nepa grundades 2006 och noterades på Nasdaq First North i april 2016. Med huvudkontor i Stockholm och lokal närvaro i Helsingfors, Oslo, Köpenhamn, London, Mumbai, Gurgaon, New York, Miami och Denver, hjälper vi några av världens starkaste varumärken i mer än 50 länder att effektivisera sin marknadsföring och försäljning. Nepa har tilldelats DI Gasells utmärkelse för organiskt snabbväxande företag i 6 av 7 år sedan 2011. Bolaget är börsnoterat på Nasdaq First North Stock Exchange sedan 2016. Erik Penser Bank är Nepas certifierade rådgivare.