Nepa Sweden AB är Gasellföretag 2017 – igen!

För sjätte gången sedan 2011 är Nepa ett Gasellföretag och ett av Sveriges snabbast växande företag. Nepa är återigen ett av endast 0,5 procent av Sveriges aktiebolag som årligen klarar de hårda kriterierna till att bli Gasellföretag. ”Vi driver tillväxt och skapar nya jobbtillfällen på löpande band” säger Nepas VD Fredrik Östgren.

Nepa är en föregångare inom området ”Consumer Science” där man utgår från konsumentattityder och åsikter och parar det med faktiska beteenden. Allt för att snabbt och säkert hitta de viktiga insikter som gör att kunderna kan snabba upp delegera sina verksamhetsbeslut. Konsten är att tilldela konsumentinsikter ett finansiellt värde som blir en katalysator till förändring. Det handlar om att beslut om förändring och förbättring kan tas dagligen, där mötet med konsumenter sker – inte enbart på en central nivå i företaget.

“Vi är väldigt glada att vi får den här utmärkelsen ännu ett år – inte minst med tanke på att Nepa fortsätter att växa med allt vad det innebär av rekryteringar och uppskalning av verksamheten på nya marknader, nu senast i USA. Jag är oerhört stolt över våra medarbetare och även över våra unika produkter som gör den här tillväxten möjlig”, säger Fredrik Östgren, VD på Nepa.

Nepa lutar sig mot en djup kunskap inom både konsumentforskning och datavetenskap. Kunskapen gör det möjligt att tilldela ett ekonomiskt värde till varje enskild insikt och rekommendation som når fram till användarna. Bekräftelsen på att marknaden uppskattar Nepas tillvägagångssätt och produkter har funnits länge. De återkommande Gasellutnämningarna kan ses som ett bevis på det.

Nepa AB (publ) är sedan den 26 april 2016 noterat på Nasdaq First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Denna information är sådan information som Nepa AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 oktober 2017 kl. 08:00 CET.

Nepa hjälper företag att bli mer kund­orienterade genom att föra in konsumentens röst i företags affärsutveckling och dagliga beslutsfattande. Vi kombinerar konsumenternas åsikter med faktisk beteendedata för att omvandla traditionella insikter till agerbara och finansiellt kvantifierbara åtgärder.

Med huvudkontor i Stockholm, har vi pågående projekt i över 50 länder och på fem kontinenter. Över 200 medarbetare på lokala kontor i Danmark, England, Finland, Indien, Norge och USA säkerställer snabb service för våra globala uppdragsgivare.

Nepa Sweden AB är Gasellföretag 2017 – igen!

Jag är oerhört stolt över våra medarbetare och även över våra unika produkter som gör den här tillväxten möjlig.