Nepa utsett till DI Gasellföretag 2011

Färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag utses årligen till Gasellföretag av Dagens Industri (DI).  Nepa tar sig in på den prestigefulla listan och är ett av Sveriges Gasellföretag 2011.

Sverige behöver tillväxt, och Sveriges entreprenörer behöver inspirerande förebilder. Därför utser DI de snabbast växande företagen i landet till Gaseller. Hösten 2011 arrangeras Gaselltävlingen för tolfte året i rad. Gasellföretagen är mästare både på lönsam tillväxt och i att skapa nya jobb.

- Vi är mycket stolta över att bli utsedda till Gasellföretag 2011. Vi har haft en fantastisk resa sedan starten 2006 och vår tillväxt sker hela tiden organisk. De senaste fyra åren har omsättningen växt med 197 % årligen, säger Fredrik Östgren VD och en av grundarna på Nepa.

Gasellerna är näringslivets dynamiska mellanskikt. Men kriterierna är hårda och Gasellföretaget måste uppfylla alla kriterierna. Gasell kriterierna är:

- en omsättning som överstiger 10 Mkr
- minst tio anställda
- offentliggjort minst fyra årsredovisningar
- minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
- ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
- ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
- i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
- sunda finanser

- Det är riktigt roligt att se Nepas framgång. Anledning att det har gått så bra beror på flera faktorer, men framförallt att vår drivkraft är ständig utveckling för att kunna erbjuda marknaden innovativa, högkvalitativa och användarvänliga researchprodukter, säger Fredrik Östgren.

VD Nepa AB
Mobil: +46 733 345 069
Fredrik.ostgren@nepa.se

Nepa är ett snabbt växande företag som startades 2006 och verkar idag på 26 marknader med kontor i Stockholm, Finland, Norge, England, Indien och Kina. Nepa erbjuder kunder innovativa analysprodukter för varumärkes- och kommunikationsuppföljning. Sedan starten har Nepa haft som drivkraft att ständigt utvecklas, bli smartare och duktigare för att erbjuda marknaden högkvalitativa researchprodukter.

- Det är riktigt roligt att se Nepas framgång. Anledning att det har gått så bra beror på flera faktorer, men framför allt att vår drivkraft är ständig utveckling för att kunna erbjuda marknaden innovativa, högkvalitativa och användarvänliga researchprodukter.
Fredrik Östgren, VD Nepa AB