Nordic Cinema Group väljer Nepas ActionHub™ för agerbara insikter inom kundnöjdhet

Nepas samarbete med SF Bio stäcker sig tillbaka till 2009 och har bland annat resulterat i en av Sveriges största paneler – Filmpanelen med över 69 000 medlemmar. Nordic Cinema Group (NCG) bildades 2013 när FinnKino förvärvade SF Bio. Denna nya koncern är den största bioaktören i Norden och Baltikum.  När NCG nyligen skulle upphandla en ny plattform för att mäta och agera på kundnöjdhet föll valet på Nepa och ActionHub™.

ActionHub™ möjliggör händelsestyrd research, vilket innebär undersökningar exempelvis utlösta av biobesök, surfhistorik eller annat kundbeteende. Det som gör ActionHub™ unikt är möjligheten att kombinera en rad olika datakällor vilket innebär att man kan sätta finansiellt värde på insikter och handlingar. Exempelvis kan en procentuell förbättring av nöjdheten översättas till ökat resultat i kronor och ören.

”Vi är glada att kunna välkomna Nordic Cinema Group till den växande skara av kunder som väljer ActionHub™ för att omsätta kundens röst till agerbara insikter. Efter ett mångårigt nära samarbete med SF Bio, känns det fantastiskt roligt att få bredda perspektivet och nu stödja hela koncernen i arbetet med att kontinuerligt stärka bioupplevelsen.” Lisa Henning, Team Lead Retail & FMCG Industry Sweden, Nepa

”Vi är väldigt nöjda med upphandlingen. ActionHub™ kommer göra det lättare för oss att ta beslut baserat på vad våra biokunder tycker och tänker och hur det påverkar gruppens lönsamhet. Valet föll på Nepa eftersom deras erbjudande möjliggör att alla våra avdelningar kan ta datadrivna och kundorienterade beslut.” - Jonas Yngfalk, Group Business Development Manager, Nordic Cinema Group

Om Nordic Cinema Group

Nordic Cinema Group är den största biografoperatören i Norden och Baltikum med över 100 års erfarenhet av att driva och utveckla bioupplevelsen.

NCG driver 69 biografer med 457 salonger och har cirka 66 000 biofåtöljer i närmare 50 stora och medelstora städer. Utöver det är NCG delägare i ytterligare 49 biografer. Biograferna finns under fyra olika varumärken på sex marknader.

För mer information vänligen kontakta:

Olle Råghall
Commercial Director Media & Entertainment, Nepa
olle.raghall@nepa.com

Jonas Yngfalk
Group Business Development Manager, Nordic Cinema Group
jonas.yngfalk@ncg.se

Nepa är ett IT-drivet researchbolag. Vi använder teknologi och industriexpertis för att utveckla innovativa och effektiva researchlösningar som genererar agerbara insikter.

Genom att kombinera enkätdata med affärs- och beteendedata gör vi våra uppdragsgivare mer kunddrivna. Vi förvandlar kundens röst till ett konkret verktyg för beslutsfattande - ett verktyg som har direkt påverkan på företagets resultat.

Vi kallar det för ActionHub™.

Nepa är ett globalt företag med säte i Stockholm som har pågående projekt i över 50 länder på fyra kontinenter. Kontor i Danmark, Finland, England, Indien, Kina och Singapore säkerställer lokal service för våra kunder.

Lisa Henning, Team Lead Retail & FMCG Industry Sweden, Nepa
Jonas Yngfalk, Group Business Development Manager, Nordic Cinema Group