• Nepa AB (publ)/

Ny version av N-visualize, Nepas effektiva visualiserings- och produktverktyg för utvärdering av varumärkeseffekter

28 juni, 2012 – Den nya versionen av N-visualize erbjuder möjligheten att följa upp hela kommunikationsprocessen hos ett varumärke från mediainvesteringar till varumärkeseffekt och försäljning, samtidigt som den hjälper dig optimera din marknadseffektivitet.

N-visualize är ett effektivt visualiserings- och produktionsverktyg för utvärdering av varumärkeseffekter. Verktyget erbjuder unika möjligheter att mäta varumärkens nyckeltal och effekterna av marknadsföringsaktiviteter, från mediainvesteringar till varumärkeseffekter och försäljning. Genom att enbart använda Nepas egna högkvalitativa datainsamling demonstrerar N-visualize varumärkets position och jämför det dessutom med konkurrenternas – varje vecka. Den nya versionen av N-visualize är ett av de snabbaste och mest användarvänliga onlineverktygen på marknaden och förser sina användare med möjligheten att enkelt processa data och göra den redo för analys och interpretation.

”En av de största utmaningarna för marknadschefer är att mäta marknadseffektiviteten och hur man optimerar avkastingen på medieinvesteringarna. Nya N-visualize, i kombination med vår Brand Tracking, hjälper våra kunder att nå en djupare förståelse av deras kunders beteende, vilka konkurrenter som utgör det största hotet samt hur de ska gå tillväga för att optimera sin marknadseffektivitet”, säger Björn Larsson, försäljningsansvarig på Nepa.

Den nya versionen av N-visualize är lätt att använda och huvudfokus har varit visualisering, flexibilitet och effektivitet. Genom automatiskt uppdaterade rapporter förkortas hanteringstiden av data och framtagandning av rapporter, och användaren kan enkelt ladda ner rapporterna direkt i Powerpoint, Excel eller SPSS. Genom att använda N-visualize erhålls snabbt en överblick av hur marknadsaktiviteten påverkar varumärkets nyckeltal och det blir enkelt att följa hela kommunikationsprocessen samt optimera avkastningen på investeringarna.

För mer information, vänligen kontakta:
Sverige, Norge, Danmark: Björn Larsson, Försäljningschef, bjorn.larsson@nepa.se
Finland: Taru Möller, Landschef, taru.moller@nepa.fi
UK: Russell Boyman, VD UK, russell.boyman@nepauk.co.uk
Kina: Mattias Erlandsson, VD Kina, mattias.erlandsson@nepaglobal.com
Indien: Mats Isenberg, VD Indien, mats.isenberg@nepa.in
Europa: P-O Westerlund, Expansion, p-o.westerlund@nepaglobal.com

Nepa är ett kreativt företag som erbjuder innovativa lösningar för marknadsundersökningar globalt. Vi strävar efter att ge insikter från olika perspektiv och vi fokuserar på att leverera angripbara resultat. Vår ambition är att hjälpa våra kunder att fatta bättre affärsbeslut och detta möjliggörs genom vår höga innovationsnivå, kostandseffektivitet och kundinsikt vilka sträcker sig över hela vår produktportföljd.

Nepa, med huvudkontor i Stockholm, bygger plattformar för marknadsundersökning på över 30 marknader. Under de senaste tre åren har vi öppnat nya kontor i London, Bombay, Shanghai, Düsseldorf och Helsingfors som en del av vår starka drivkraft att expandera. Vi förser medieägare, konsulter och globala annonsörer med insikterna de behöver för att fatta de beslut som är nödvändiga för att nå framgång!

Björn Larsson, försäljningsansvarig på Nepa