P-O Westerlund utsedd till ny VD och koncernchef

Styrelsen i Nepa AB (publ) har beslutat att utse P-O Westerlund till ny VD och koncernchef för Nepa - tillträder rollen omgående.

Ulrich Boyer, styrelsens ordförande, kommenterade: ”Skälet till VD-bytet är att Nepa behöver förändras och att bolaget behöver ett tydligare fokus på sunda finanser genom kostnadskontroll, effektivisering och riskhantering samt en försäljningsstrategi som innebär kraftsamling runt försäljning av ett mer fokuserat urval av våra produkter för att få ut mer av potentialen i kärnerbjudandet och den underliggande tekniska plattformen. P-O Westerlund är en erfaren ledare som kan leverera vad vi behöver, nu.”

P-O Westerlund, tillträdande VD och koncernchef för Nepa, kommenterade: ”Jag ser fram emot att förverkliga den strategi vi har lagt för att snabbt nå lönsamhet. Nepa har ett fantastiskt erbjudande till marknaden, en kundlista som de flesta av våra konkurrenter verkligen avundas, medarbetare med ett otroligt driv och potential, samt en stabil and sofistikerad teknisk plattform i botten, vilket sammantaget ger oss goda förutsättningar för att nå våra mål.”

P-O har arbetat på Nepa sedan 2009, de första sex åren som ansvarig för internationell försäljning och expansion och sedan hösten 2015 som Nepas Chief Financial Officer. Tidigare erfarenhet innefattar bland annat företagsledande befattning vid turn-around av börsbolag samt VD respektive styrelseordförande för två analysföretag.

Fredrik Östgren, avgående VD, lämnar företaget med omedelbar verkan. Ulrich Boyer tackar Fredrik å styrelsens vägnar för sina 14 år av outtröttligt engagemang för Nepa.

Denna information är sådan information som Nepa AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 26 januari 2020 kl. 21:30 CET.

www.nepa.com

Ulrich Boyer
Styrelsens ordförande
Maria Skolgata 83, 118 53 Stockholm, Sweden
+46 70 822 66 18 ulrich.boyer@nepa.com

Headquartered in Stockholm, with offices in Norway, Finland, Denmark, UK, USA, and India, we help some of the world's most reputable brands in more than 50 countries to optimize customer experience investments and get more effect out of their marketing and sales. Nepa has been awarded DI Gasell's award for organic fast-growing companies in 6 of 7 years since 2011 The company is publicly traded at the Nasdaq First North Growth Market stock exchange since 2016. Erik Penser Bank AB is Nepa’s Certified Adviser (phone: +46 8-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se).

Ulrich Boyer, styrelsens ordförande
P-O Westerlund, tillträdande VD och koncernchef