Plantagen, europeisk detaljist, ingår partnerskap med Nepa kring kundupplevelse.

Butikskedjor och detaljister vänder sig till Nepas Consumer Science Platform för att skapa sig en konkurensfördel mot den lokala konkurensen.

Stockholm

Nepas ledande Consumer Science platform erbjuder insikter inom kundupplevelse och optimering av marknadsföring. Nepa är stolta att kunna tillkännage ett nytt sammarbete inom kundupplevelse med blomsterkedjan Plantagen.

Nepa blev utvalda som partner av blomsterkedjan för att bedriva insamling av data, analys och distribuering av kundupplevelseinsikter. Plantagens kundupplevelseprogram kommer nyttja Nepas Consumer Science platform för att följa och utveckla en butiksspecifik kundupplevelse på den svenska marknaden.

“Vi är glada över att få hjälpa Plantagen att utveckla deras kundupplevelseprogram och nyttja vår djupa erfarenhet från stora detaljister med många butiker. Vi kommer starta projektet direkt med att integrera Plantagens kunddata i vår Consumer Science platform, kontinuerligt samla in kunduppleveser och leverera insikterna via personifierade dashboards till respektive butik samt till huvudkontoret.

Efter att själva grunden är implementerad är vår ambition att bygga vidare på programmet med att koppla på finansiell data för att på så sätt skapa ytterliggare tydlighet och agerbarhet.” Hanna Wallin Produktägare Nepa CX. “Vår växande kundbas i Europa och USA är ett bevis på det ökande behovet för nästa generations kundupplevelseprodukter och konsulttjänster. Vårt team arbetar fokuserat på att utveckla vårt erbjudande för att möte kraven och behoven från vår växande kundbas.” Fredrik Östgren VD Nepa

www.nepa.com

Maria Skolgata 83 118 53
Stockholm, Sweden
+46 733 345 069 fredrik.ostgren@nepa.com

P-O Westerlund
Deputy CEO, CFO
Maria Skolgata 83 118 53
Stockholm, Sweden
+46 706 404 824 p-o.westerlund@nepa.com

Med huvudkontor i Stockholm och lokal närvaro i Helsingfors, Oslo, Köpenhamn, London, Mumbai, New Deli, New York, Miami och Denver, hjälper vi några av världens starkaste varumärken i mer än 50 länder att effektivisera sin marknadsföring och försäljning. Nepa har tilldelats DI Gasells utmärkelse för organiskt snabbväxande företag i 6 av 7 år sedan 2011. Bolaget är börsnoterat på Nasdaq First North Stock Exchange sedan 2016. Erik Penser Bank är Nepas certifierade rådgivare.

Efter att själva grunden är implementerad är vår ambition att bygga vidare på programmet med att koppla på finansiell data för att på så sätt skapa ytterliggare tydlighet och agerbarhet.” Hanna Wallin Produktägare Nepa CX. “Vår växande kundbas i Europa och USA är ett bevis på det ökande behovet för nästa generations kundupplevelseprodukter och konsulttjänster. Vårt team arbetar fokuserat på att utveckla vårt erbjudande för att möte kraven och behoven från vår växande kundbas.”
Fredrik Östgren, Nepa CEO.