Splay väljer Nepas ActionHub™ för att mäta effekterna av annonsering i sitt nätverk

Splay, nästa generations digitala mediehus, väljer att bredda sitt utbud genom att starta ett samarbete med Nepa. Detta för att kunna erbjuda sina annonsörer tydlig och detaljrik uppföljning. Genom Nepas ActionHub™ kommer Splay även kunna erbjuda sina annonsörer tillgång till agerbara insikter om den så eftertraktade målgruppen millennials.

Genom ActionHub™ bygger Nepa och Splay en panel beståede av målgruppen millennials. Annonsörer hos Splay kommer kunna göra research på hur denna viktiga målgrupp relaterar till frågor som rör annonsörens erbjudande innan de skapar faktiska kampanjer.  På YouTube möjliggör ActionHub™ att man kan följa kampanjeffekter och lyftvärden gällande annonsörens varumärke på ett helt nytt sätt. Utöver detta lanserar Splay och Nepa även en unik modell för att utvärdera digitala kampanjer bestående av branded content som bygger på metaanalys av tittarnas engagemangsnivåer och textkommentarer till filmklipp. Genom att stora mängder textkommentarer aggregeras ges annonsörer möjlighet till samma insikt i målgruppens tankar och känslor som YouTubers själva har.

”Vi är stolta över att få välkomna Splay Networks som kund hos Nepa. Tillsammans kommer vi utveckla unika lösningar för reklamuppföljning i digitala nätverk och ge annonsörer tillgång till agerbara insikter kring en svårtillgänglig men åtråvärd målgrupp: millenials.” Olle Råghall, Commercial Director Media & Entertainment, Nepa

”Vi har länge letat efter ett optimalt sätt att mäta reklam och varumärkeseffekter i vårt nätverk. Vi kommer inte bara erbjuda en unik och detaljrik uppföljning utan även ge våra annonsörer ett mervärde i möjligheten till beslutsgrundande research på en hyperintressant målgrupp.” – Victor  Ljungberg, Global Head of Sales, Splay

Om Splay

Splay är nästa generations digitala mediehus. Splays ger varumärken tillgång till ett nätverk med över 1000 influencers på YouTube, Instagram, Facebook, Twitter och Snapchat. Genom dessa inflytelserika digitala stjärnor kan varumärken nå en köpstark och svåråtkomlig målgrupp över hela europa – de så kallade millennials

För mer information, vänligen kontakta:

Olle Råghall
Commercial Director Media & Entertainment, Nepa
olle.raghall@nepa.com

Nepa är ett IT-drivet researchbolag. Vi använder teknologi och industriexpertis för att utveckla innovativa och effektiva researchlösningar som genererar agerbara insikter.

Genom att kombinera enkätdata med affärs- och beteendedata gör vi våra uppdragsgivare mer kunddrivna. Vi förvandlar kundens röst till ett konkret verktyg för beslutsfattande - ett verktyg som har direkt påverkan på företagets resultat.

Vi kallar det för ActionHub™.

Nepa är ett globalt företag med säte i Stockholm som har pågående projekt i över 50 länder på fyra kontinenter. Kontor i Danmark, Finland, England, Indien, Kina och Singapore säkerställer lokal service för våra kunder.

Vi är stolta över att få välkomna Splay Networks som kund hos Nepa. Tillsammans kommer vi utveckla unika lösningar för reklamuppföljning i digitala nätverk och ge annonsörer tillgång till agerbara insikter kring en svårtillgänglig men åtråvärd målgrupp: millenials.
Olle Råghall, Commercial Director Media & Entertainment, Nepa
Victor Ljungberg, Global Head of Sales, Splay