Telenor väljer ActionHub™ – den snabbväxande plattformen för agerbara insikter

Allt fler företag inser värdet av att bli mer kundcentriska – att föra in kundens röst och åsikter i allt från utveckling av produkter och tjänster till utvärdering av kommunikation. En nyckel till framgång i detta arbetet är att förvandla feedback från kunder till konkreta åtgärder som har affärspåverkan. Därför valde Telenor en ActionHub™ från Nepa när de upphandlade en ny plattform för att underlätta kund- och datadriven verksamhetsutveckling.

”ActionHub™ är den mest snabbväxande produkten vi har. Vi har skapat en plattform för research där vi kombinerar olika datakällor. Våra system utgår från affärsfrågorna som ska besvaras istället för att addera överflödiga datastrukturer - Big Data, utan krångel. Enkätdata berikas med beteende och affärsdata för att omvandla insikter till finansiellt värde och därmed underlätta agerbarheten. Plattformen är tillgänglig online och förser alla delar av organisationen med information i realtid.”-  Fredrik Östgren, VD Nepa

ActionHub™ möjliggör trigger-baserad research, undersökningar exempelvis utlösta av butiksbesök, surfhistorik eller annat kundbeteende. Det som gör ActionHub™ unikt är möjligheten att kombinera olika datakällor vilket innebär att man kan sätta finansiellt värde på insikter och handlingar. Exempelvis kan en procentuell förbättring av nöjdheten översättas till faktiska kronor och ören. Samtidigt möjliggör ActionHub™ en berikning av övriga affärssystem med konsumentens röst, t.ex kan konsumentens köpintentioner och planer förbättra CRM-systemens förmåga att individualisera erbjudanden.

”Vi är väldigt nöjda med resultatet. ActionHub™ gör det lättare för oss att ta beslut baserat på vad våra kunder tycker eftersom det är direkt kopplad till affären. Plattformen har dessutom sänkt barriären för research internt på Telenor genom att vi kan göra undersökningar snabbt och kostnadseffektivt, med väldigt hög kvalitet. Det hjälper alla våra avdelningar att ta datadrivna och kundorienterade beslut.” - Emanuel Vaz , Head of Customer Insight, Telenor Sverige AB

Nepa är ett svenskt IT-styrt tillväxtbolag inom research. 2014 utnämnde Dagens Industri Nepa som gasellföretag för femte året i rad. Den globala expansionen drivs främst av den snabbväxande produkten ActionHub™ som möjliggör kundcentrisk och datadriven verksamhetsutveckling.  Nepa har pågående projekt i 50+ länder över 4 kontinenter och har 7 lokala kontor i Stockholm, London, Singapore, Köpenhamn, Helsingfors, Mumbai och Shanghai.

För mer information, kontakta:

Fredrik Östgren, VD
fredrik.ostgren@nepa.com
www.nepa.se

Om oss

Nepa hjälper företag att bli mer kund­orienterade genom att föra in konsumentens röst i företags affärsutveckling och dagliga beslutsfattande. Vi kombinerar konsumenternas åsikter med faktisk beteendedata för att omvandla traditionella insikter till agerbara och finansiellt kvantifierbara åtgärder. Nepa grundades 2006 och noterades på Nasdaq First North i april 2016. Med huvudkontor i Stockholm och lokal närvaro i Helsingfors, Oslo, Köpenhamn, London, Mumbai, Gurgaon, New York, Miami och Denver, hjälper vi några av världens starkaste varumärken i mer än 50 länder att effektivisera sin marknadsföring och försäljning. Nepa har tilldelats DI Gasells utmärkelse för organiskt snabbväxande företag i 6 av 7 år sedan 2011.

Fredrik Östgren , VD - Nepa
Emanuel Vaz, Head of Customer Insight - Telenor Sverige