Utser Ann-Christine Fick till CFO och Michael Wallin till ny IR-chef

STOCKHOLM, Sverige – Nepa, ett ledande konsumentforsknings- och analysföretag som tillhandahåller lösningar för att stärka varumärken och försäljning genom ökad marknadsföringseffektivitet, har utsett Ann-Christine Fick till ny CFO och medlem av koncernledningen med omedelbar verkan.

Ann-Christine Fick har lång erfarenhet av finansiell rapportering och redovisning från bland annat Amfa Bank och Deloitte innan hon tog över rollen som redovisningsekonom på Nepa 2016. Ann-Christine tar över som CFO efter P-O Westerlund som utsågs till VD för Nepa i januari i år.

”Det är ett stort nöje att kunna utnämna Ann-Christine till posten som vår nya CFO. Ankis bakgrund inom redovisning och finansiell rapportering samt hennes roll i att utveckla vår rapportering inför börsintroduktionen 2016 gör henne till den perfekta kandidaten att ta över som CFO”, säger P-O Westerlund.

Nepa har också beslutat att stärka sin kapitalmarknadskommunikation genom att tillsätta Michael Wallin i en ny roll som chef för Investor Relations med omedelbar verkan. Michael har 15 års erfarenhet som konsult inom IR, bland annat från Citigate Stockholm och Hallvarsson & Halvarsson.

"Vår relation med investerare är viktig och dessa utnämningar tjänar till att upprätthålla och vidareutveckla vår kommunikation med kapitalmarknaden. Vi avser att ytterligare stärka förtroendet för bolaget och förbättra vår transparens långsiktigt”, tillägger P-O Westerlund.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
P-O Westerlund, VD

p-o.westerlund@nepa.com

Baserat i Stockholm och med kontor i Norge, Finland, Danmark, Storbritannien, USA och Indien hjälper vi några av världens mest ansedda varumärken i över 50 länder att optimera sina investeringar i kundupplevelser och få ut mer effekt av sin marknadsföring och försäljning. Nepa har tilldelats DI:s Gasellpris för organiskt snabbväxande företag sex gånger sedan 2011. Nepa är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2016. Erik Penser Bank AB är Nepas Certified Adviser (telefon: 08-463 83 00, e-post: certifiedadviser@penser.se).

P-O Westerlund, CEO Nepa
P-O Westerlund, CEO Nepa