Vad tycker läsare egentligen om bloggar? Tailsweep och Nepa lanserar Bloggpanelen

Tailsweep är Nordens största och ledande mediekanal inom bloggar och social media med 4,5 miljoner unika bloggbesökare i veckan, 7,4 miljoner följare på Instagram samt 2,5 miljoner fans på Facebook. Tillsammans med det snabbväxande undersökningsföretaget Nepa, har Tailsweep nu skapat Bloggpanelen som bland annat ska sätta fingret på vad läsare tycker om bloggar.

Enligt Olle Råghall, chef för kommersiella tjänster inom Media på Nepa ska panelen leda till en bättre upplevelse för både läsare och bloggare. Samtidigt ska annonsörer få bättre insikter i vad läsarna verkligen vill ha.

"Tailsweep är pionjärer på bloggmarknaden och Bloggpanelen är ett viktigt steg för att fortsätta driva utvecklingen av marknaden för influencers. Det känns både naturligt och logiskt att fråga användarna själva vad de anser.

Vi på Tailsweep ska vara det stabila och långsiktiga alternativet för både influencers och annonsörer. Bloggpanelen blir ytterligare ett verktyg som gör oss mer relevanta för alla parter och som höjer kvalitén på marknaden som helhet. Det kommer att ge oss bättre statistik, mer insikter och en mer verklighetsförankrad kampanjuppföljning avseende bloggen som medieformat, säger Öjje Holt, VD på Tailsweep."

Om Tailsweep

Tailsweep är Nordens största och ledande mediekanal inom bloggar och social media. Tailsweep arbetar främst med starka fristående influencers med hög aktivitetsnivå hos sina följare.

För information se http://www.tailsweep.se/ eller kontakta vår VD
Öjje Holt på +46 76 801 72 21.

Nepa är ett IT-drivet researchbolag. Vi använder teknologi och industriexpertis för att utveckla innovativa och effektiva researchlösningar som genererar agerbara insikter. Genom att kombinera enkätdata med affärs- och beteendedata gör vi våra uppdragsgivare mer kunddrivna. Vi förvandlar kundens röst till ett konkret verktyg för beslutsfattande – ett verktyg som har direkt påverkan på företagets resultat. Vi kallar det för ActionHub®.

Med huvudkontor i Stockholm, har vi pågående projekt i över 50 länder och på fem kontinenter. Över 200 medarbetare på lokala kontor i Danmark, England, Finland, Indien, Kina, Norge, Singapore och USA säkerställer snabb service för våra globala uppdragsgivare.

Snabbfakta

Tillsammans med det snabbväxande undersökningsföretaget Nepa, har Tailsweep nu skapat Bloggpanelen som bland annat ska sätta fingret på vad läsare tycker om bloggar. Genom Bloggpanelen kan deltagarna som medverkar i studierna tycka till om bloggar, varumärken, annonsörer och innehållsleverantörer med mera.

Bloggpanelen blir ytterligare ett verktyg som gör oss mer relevanta för alla parter och som höjer kvalitén på marknaden som helhet. Det kommer att ge oss bättre statistik, mer insikter och en mer verklighetsförankrad kampanjuppföljning avseende bloggen som medieformat.
Öjje Holt, VD på Tailsweep