• Netgain/

Netgain, ledande på Service Automation, förstärker med erfaren affärsutvecklingschef

Report this content

Thomas Browall tillträdde tjänsten som region- och affärsutvecklingschef den 16 september med placering i Stockholm.

Han kommer närmast från företaget Materna där han ansvarade för affärsutveckling inom Service Management samt plattformen ServiceNow. Thomas har en gedigen bakgrund inom IT-branschen. Under 15 år arbetade han hos CA Technologies i ledande befattningar inom sälj- och affärsutveckling. Han har också framgångsrikt utvecklat företaget Sopra Steria och sedan hans tid hos företaget Symfoni finns plattformen ServiceNow med honom som ett av de främsta arbetsverktygen i mötet med kunder.

– Jag är mycket glad och stolt över nu vara en del av Netgain. Tillsammans med mina nya medarbetare ska vi hjälpa fler kunder i både offentlig och privat sektor med digitalisering och automation, här ser jag ServiceNow som en viktig plattform.

En annan viktig del är robotisering via UiPath. Vi har flera spännande robotiseringsprojekt som väntar hos våra kunder, säger Netgains nya region- och affärsutvecklingschef, Thomas Browall.

Thomas Browall kommer att ansvara för ett team som idag består av 11 medarbetare i Stockholm. Planer finns för att bli 25 % fler inom ett år för att klara större och bredare affärer inom Stockholmsområdet. Ett nytt kontor i centrala Stockholm väntar också inom en snar framtid.

– Thomas breda kunskaper inom affärsutveckling i kombination med hans stora kontaktnät både vad det gäller kunder och branschen i sin helhet gör vår rekrytering till en fullträff. Hans driv och förmåga att se lösningar blir en stor tillgång för oss, säger Netgains VD, Mats Berthem.

– Digitaliseringen sker i företagens verksamheter, Netgain ska vara just där och leverera nytta och effekt. Jag ser fram emot att börja arbeta med Netgains metodik Service Automation Framwork (SAF) vilken utgör grunden för hur man kan designa och sätta upp automatiserade tjänser, säger Thomas Browall.

För mer information kontakta:
Mats Berthem, VD Netgain, +46703476253 mats.berthem@netgain.se

Thomas Browall, Affärsutvecklingschef och chef region Stockholm +46708364204 thomas.browall@netgain.se

Om Netgain
Netgain hjälper företag att på kort tid digitalisera sin verksamhet. Med våra experter inom Service Automation effektiviserar vi era manuella rutiner, beställningar och processer för snabbt resultat och ökad lönsamhet.
Läs mer på www.netgain.se

Taggar: