April - en digital rekordmånad för News55

I april slog medie- och eventbolaget News55 digitalt intäktsrekord. Intäkterna som är på 926 000 är en ökning med 13% från det tidigare rekordet i november 2019 och en dryg tredubbling jämfört med samma period förra året.

News55 uppvisar fortsatt positiv försäljningsutveckling inom digitala produkter såsom sponsrade artiklar, elektronisk direktreklam och rabatterbjudanden till läsarna.

- De negativa ekonomiska effekterna som den pågående pandemin har haft är i News55:s fall betydande. Därför är det otroligt glädjande att vi har lyckats ställa om
försäljningen och täcka upp för en stor del av intäktsbortfallet som våra inställda event har orsakat, säger Fredrik Lundberg, VD och medgrundare, News55.

Under april har News55:s digitala trafik mer än fördubblats jämfört med april 2019 och ligger nu på dryga 500 000 unika besökare per månad. News55:s dagliga nyhetsbrev
går ut till 150 000 mottagare och har en genomsnittlig öppningsgrad på 38%.

- Vi har aldrig tidigare fått så mycket uppskattning av våra läsare. Jag är väldigt stolt över både hur vi skapat en produkt som fyller ett tydligt behov och hur vi tillsammans med våra säljpartners har lyckats ställa om försäljningen i en svår tid. Att vi skulle nå så långt som ett intäktsrekord i april hade jag inte förväntat mig när coronautbrottet startade, säger Fredrik Lundberg VD och grundare av News55.

Den positiva trenden ser även ut att hålla i sig i maj vilket indikerar att intäktsnivån i april inte är en enskild händelse utan del i en positiv trend.

Sedan 2016 är News55 en av Sveriges största mässarrangör för seniorer. I november 2017 lanserade News55 sajten E55.se som inriktar sig på nyheter och vägledning inom ekonomi, sparande och pension. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic SME med Aqurat Fondkommission AB som mentor.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som News55 AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 maj 2020 kl. 08:00 CET.