News55 AB:s första handelsdag på NGM Nordic MTF är den 21 juli 2017

Som tidigare meddelats så har News55 AB godkänts av Nordic Growth Market för notering på NGM Nordic MTF. Första dag för handel i bolagets aktie är den 21 juli 2017.

News55 AB har inför första dag för handel upprättat ett noteringsmemorandum som finns publicerat på bolagets hemsida. Aqurat Fondkommission AB är utsedd till bolagets mentor.

News55 är en svensk nyhetssajt som vänder sig till läsare från 55 år. Sajten har sedan starten 2015 byggt upp en läsarskara på över 150 000 unika besökare i veckan. News55 har även kompletterat sitt digitala erbjudande med events där man anordnar mässor och andra evenemang för äldre runt om i hela landet med ca 100 000 besökare om året. Bolaget har dessutom lanserat mässtidningar och magasin som riktar sig till målgruppen.

– Vi ser fram emot att fortsätta vår tillväxtresa och vår viktiga uppgift att alltid stå på 55-plussarnas sida – från och med i morgon som ett noterat bolag, säger Artur Ringart, styrelseledamot och medgrundare av News55.

Bolagets VD och andra medgrundare Fredrik Lundberg ser fram emot handelsstart och en framtid som noterat bolag.

– Vi är nyligen hemkomna från årets Almedalsvecka där vi tillsammans med landets ledande pensionärsorganisationer lanserade Äldreforum. Vår satsning var mycket lyckad. Vårt tält var fullt från morgon till kväll varje dag! Vi är väldigt nöjda både med genomslaget på plats och i media, säger Fredrik Lundberg.

Artur Ringart
Styrelseledamot & medgrundare, News55
artur.ringart@news55.se

Om News55

News55 är ett svenskt mediehus med seniorer 55+ som primär målgrupp. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se, som idag når nära en halv miljon besökare i månaden. Sedan 2016 är News55 Sveriges största eventarrangör för seniorer. Bolaget erbjuder även produkter inom reklamfilm, print och abonnemang. Bolagets aktie är från och med den 21 juli 2017 föremål för handel på NGM Nordic MTF med Aqurat Fondkommission AB som mentor. Läs mer på www.news55.se.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som News55 AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 juli 2017 kl. 11:00 CET.

Taggar:

Citat