Seniorevent kommer till Linköping

Den 23-24 augusti arrangerar News55 en seniorfestival i Trädgårdsföreningen i Linköping. Under två intensiva dagar bjuds på ett fullmatat program i samarbete med Visit Linköping. Nöje och underhållning kommer att blandas med allvar och möjlighet till samhällsdebatt. Allt med relevans för besökarna över 55+.

​​Mediebolaget News55 har under flera år arrangerat event runt om i landet för alla över 55+. Nu har turen kommit till Linköping och Trädgårdsföreningen. Det blir en festival som bjuder på både nytta och nöje för dig med livserfarenhet.

På scen underhåller bland annat det folkkära dansbandet Wizex. Det kommer att finnas en rad intressanta utställare på plats och det kommer att finnas möjlighet att höra samhällsaktörer debattera frågor som specifikt berör ortens seniorer.

Skådespelaren Peter Harryson framträder med visor och anekdoter från ett rikt liv tillsammans med gitarristen Bengt Magnusson. Moderatorer för scenprogrammet är News55:s medgrundare Artur Ringart och medieprofilen Ulf Elfving.

– Jag ser fram emot att få komma till min gamla värnpliktsstad Linköping, säger Artur Ringart. Det ska bli trevligt att få uppleva gamla platser på nytt. För visst minns jag Trädgårdsföreningen och den härliga parken.

Även Claes Lauritsen, projektledare Linköpings Stadsfest, är mycket positiv till seniorfestivalen:

– Jag är jätteglad att vi tillsammans med de här arrangörerna kan satsa på flera dagar för seniorer i år. Vi hoppas att många tar med sig familj och vänner och njuter av underhållningen i Trädgårdsföreningen. Det är kul att fler människor får uppleva denna härliga oas mitt i staden.

Medarrangörer till mässan är pensionärsorganisationerna PRO, SPF Seniorerna och SKPF Pensionärerna, samt Visit Linköping. På plats kommer det att finnas mer information om organisationerna och hur man kan engagera sig i respektive organisations verksamhet.

Välkomna!

Tid och plats:

Linköping, Trädgårdsföreningen, 23-24 augusti

Öppettider: 10.00-16.00

Fri entré!

Artur Ringart
Styrelseledamot & medgrundare, News55
artur.ringart@news55.se

News55 AB är ett mediebolag med huvudsaklig inriktning på målgruppen 55+. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se som idag når cirka en halv miljon besökare i månaden. Sedan 2016 är News55 Sveriges största mässarrangör för seniorer med över 100 000 besökare årligen. Bolaget erbjuder även produkter inom reklamfilm och print. I november 2017 lanserade News55 sajten E55.se som inriktar sig på nyheter och vägledning inom ekonomi, sparande och pension. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic MTF med Aqurat Fondkommission AB som mentor.