Nextory och Norwegian inleder nytt samarbete i Norden

Nextory, en av de ledande streamingtjänsterna för böcker i Norden, har inlett ett nytt partnerskap med flygbolaget Norwegian i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Samarbetet lanserades i maj och kommer framöver att vara ett långsiktigt partnerskap där Norwegians medlemmar erbjuds att utforska Nextorys gigantiska utbud av böcker och magasin.

Målsättningen med det nya partnerskapet är att berika resenärernas tillvaro och göra det enkelt att hitta spännande underhållning på exempelvis semestern eller affärsresan. Resenärerna kommer att få tillgång till hundratusentals ljudböcker, e-böcker och digitala magasin direkt i mobilen eller surfplattan. Som medlem hos Norwegian kommer du också att tjäna in CashPoints genom att testa eller prenumerera på Nextory.

– Sommaren är den perfekta tiden för att komma igång med läsningen och lyssningen. Vi är därför mycket glada över partnerskapet med Norwegian, där vi erbjuder människor på resande fot möjlighet att enkelt hitta sin nästa story. Förhoppningsvis kan detta inspirera ännu fler till att börja utforska böckernas magiska värld, säger Olivia Furhammar, Partnership Manager på Nextory.

Medlemmarnas förmåner
Varje ny Nextory-prenumerant får läsa och lyssna gratis i 60 dagar. Nya prenumeranter får även 75 CashPoints hos Norwegian och sedan 10 procent rabatt på abonnemangspriset hos Nextory varje månad. Om du redan prenumererar på Nextory kan du registrera ditt Reward-nummer för att löpande samla CashPoints.

Press Office
press@nextory.com

Nextory är en av Europas största streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker. Appen grundades 2015 av serieentreprenörerna Shadi Bitar och Ninos Malki. Sedan dess har bolaget utvecklats till en snabbväxande plattform som möjliggör obegränsad spridning av historier och kunskap i olika digitala format. Tillsammans med prenumeranterna delar Nextory en stor passion för litteratur i alla dess slag och strävar efter att vara en oberoende och självklar plats där alla enkelt hittar sina nästa historier. Något som går hand i hand med visionen att öka läsandet runt om i världen för att berika människors liv och därigenom bidra till ökat välmående, personlig utveckling och stärkt demokrati. Idag innehåller Nextorys katalog över 1 miljon titlar och appen finns tillgänglig på tio marknader runt om i Europa, med huvudkontor i Stockholm. Läs mer på www.nextory.se.

Taggar: