Analysguiden – ”Investeringsstöd och fokus på hyresrätter ger krockkudde”

Som ett led i att stärka upp kommunikationen till marknaden har Nischer avtalat med Aktiespararna att genomföra ett antal analyser av bolaget per år. Analyserna genomförs av Thomas Nilsson som är Analytiker på Analysguiden och syftar till att regelbundet få en bevakning av Nischer samt att ge oinvigda bättre förutsättningar att förstå bolagets affärsförutsättningar.

I inledningen går att läsa:

Nischer Properties sätt att arbeta med ett antal färdigutvecklade koncept har gett framgångar då man sökt markanvisningar hos kommuner. Genom att bygga modulbaserat kan man producera bostäder snabbt och till låga kostnader. Bolagets målsättning är att utöka byggrättsportföljen från dagens 1500 bostäder till 2000 bostäder under 2020. Under Q3 och Q4 i år, samt början av 2021 kommer ca 500 bostäder att byggstartas. Detta gör att bolaget är i nivå med större, mer etablerade bostadsutvecklare.”

”Vår ambition är att kommunicera mera till marknaden, berätta vad vi gör på Nischer och hur det går för oss. Vi har i och med vår deltagande i aktiespararnas två investerarmöten påbörjat ett mer strukturerat Investor Relations arbete.” förklarar Robert Vangstad, VD Nischer Properties.

Robert Vangstad VD
robert.vangstad@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på NGM SME.