Anders Holst ny VD för Netrevelation

Netrevelation befinner sig idag i ett skede efter många års uppbyggnads- och utvecklingsarbete där produkter och tjänster nu på allvar är mogna för kommersiell användning i större skala.
Roger Blomquist har som entreprenör, huvudägare och VD i Netrevelation i hög grad på egen hand tagit bolaget till dagens position. För att möjliggöra att Roger aktivt kan fokusera hela sin tid och energi på att utveckla och i rätt tid leverera produkter och system till våra kunder har Roger och bolagets övriga styrelse idag fattat beslut om att till ny VD och Koncernchef utse Anders Holst.

Anders Holst (48), styrelseledamot i Netrevelation, har sedan hösten 2006 arbetat operativt i bolaget med ansvar bland annat för uppbyggnaden av en förstärkt marknads- och försäljningsfunktion. Anders har en lång bakgrund med en rad ledande befattningar i reseindustrin, bland annat som VD/Koncernchef för Ticket Travel Group och Fritidsresgruppen/Tui Nordic.

Roger Blomquist kommer att agera utifrån den formella rollen som VD för dotterbolaget Netrevelation Technologies.

- Anders och jag har under det senaste året arbetat tillsammans i Netrevelation och jag har sett att vi kompletterar varandra mycket bra och att vi tillsammans, i nya roller, skulle få mycket bra förutsättningar att ta Netrevelation till nästa nivå och tillvarata företagets fulla potential. Därför var beslutet ganska lätt att ta, om än inte självklart. Nu kommer jag, i min nya roll som chef för Netrevelation Technologies, att kunna ägna all min energi och kraft på vår leveransförmåga och utvecklingen av våra produkter, något som jag bedömer är avgörande för Netrevelations fortsatta framgång, säger Roger Blomquist

- Roger har under en följd av år gjort ett fantastiskt arbete med att skapa och utveckla bolaget Netrevelation och dess produkter, säger Anders Holst. Jag är övertygad om att bolaget kommer att utvecklas snabbare och bättre när Roger nu kan fokusera sina insatser på utveckling och leverans. Jag har erfarenhet att leda publika bolag i reseindustrin och kan tillsammans med Roger förstärka våra möjligheter att snabbare expandera och utveckla bolaget.

Anders Holst har samtidigt aviserat att han i och med tillträdet som VD avböjer nomineringen till Netrevelations styrelse. Skälet till detta är att det inte är lämpligt att två personer i företagsledningen också ingår i styrelsen, och det är givetvis naturligt att Roger Blomquist kvarstår i styrelsen i egenskap av huvudägare.

- I egenskap av styrelsens ordförande respekterar jag Roger Blomquists beslut och ser samtidigt möjligheten till en förstärkning av bolagets ledning. Vi får genom detta en möjlighet att bibehålla Rogers unika kompetens och engagemang i bolaget, kanaliserat till de affärskritiska områdena utveckling och leverans, samtidigt som bolaget kan engagera Anders Holst som VD med sin långvariga erfarenhet från reseindustrin och noterade bolag, säger Roland Bengtsson.