Bokslutskommuniké för Netrevelation AB (publ) 1 januari – 31 december 2009

• Nettoomsättningen, exklusive intäkter av engångskaraktär, för perioden uppgick till 99,3 (117,1) MSEK, en minskning med 15 % jämfört med föregående år. Fjärde kvartalet ökade nettoomsättningen med 9 % jämfört med samma period 2008. • Rörelseresultatet före avskrivningar (Ebitda) uppgick under året till 0,8 MSEK jämfört med -3,4 MSEK föregående år. För fjärde kvartalet uppgick rörelseresultatet (Ebitda) till 6,9 (-0,05) MSEK. • Resultat efter skatt uppgick till -1,6 (-6,6) MSEK och resultat per aktie -0,01 (-0,04) kr. • Resultat efter skatt för fjärde kvartalet uppgick till 6,1 (-0,8) MSEK. • Bruttomarginalen för året uppgick till 15,4 % (16,2 %). • Kassaflödet för året uppgick till -3,4 (3,7) MSEK • Under fjärde kvartalet har en engångsintäkt från licensförsäljning resultatförts med 9 MSEK • Under januari 2010 har en företrädesemission genomförts. Emissionen övertecknades och tillför bolaget 9,6 MSEK före emissionskostnader VD’s kommentar Januari – December 2009 Under året minskade nettoomsättningen med 15% jämfört med föregående år, Under fjärde kvartalet ökade dock nettoomsättningen med 9%. Under fjärde kvartalet tillkom dessutom en engångsintäkt från licensförsäljning med 9 MSEK. Rörelseresultat (Ebitda) för året uppgick till 0,8 (-3,4) MSEK och resultat efter skatt uppgick till -1,6 (-6,6) MSEK. Kassaflödet för året uppgick till -3,4 (3,7) MSEK. Den negativa trend med volymminskningar vi sett under året har under fjärde kvartalet brutits. Under fjärde kvartalet ökade nettoomsättningen med 9 %. De kunder / produktkoncept som ökar är främst myndigheter och Tågtaxi. Under året har vårt ramavtal med statliga myndigheter genererat en volym på 35.0 (21,5) MSEK. Ramavtalet är förlängt till och med 2010 och de största användarna är Regeringskansliet, Sveriges Riksdag samt Försvarsmakten. Under fjärde kvartalet fullföljde vi försäljningen av en systemlicens till Mycab International. Systemet levererades och acceptanstestades i december, och försäljningen ger oss en resultateffekt på 9 MSEK. Mycab International avser att lansera produkter baserade på vårt system i ett antal länder utanför Norden. För Netrevelation innebär det möjligheter i ett närmare samarbete att kunna erbjuda våra svenska kunder transporter också när de flyger till andra länder. Ytterligare en licensförsäljning, till Taxi Stockholm, till ett värde om 5 MSEK beräknas fullföljas under 2010. I avsikt att förstärka bolagets finansiella ställning genomfördes under januari 2010 en företrädesemission. Emissionen övertecknades och tillför bolaget 9,6 MSEK före emissionskostnader om ca 0,4 MSEK. Kontaktperson VD, Anders Holst Email: anders.holst@netrevelation.se