Carl Mähler ny projektledare hos Nischer Properties

Carl Mähler tillträder som projektledare, stationerad i Örnsköldsvik och blir ansvarig för bolagets projekt i Östersund och Örnsköldsvik.

Carl har god erfarenhet från bostadsbyggande, senast som projektledare och konstruktör på Lättelement AB i Ö-vik och innan det som arbetsledare på NCC. Han är utbildad snickare i grunden och har vidareutbildats som byggnadsingenjör produktion på Nackademin.

Carl blir ett mycket bra tillskott som projektledare och platschef hos oss på Nischer Properties. Hans bakgrund och erfarenheter från produktionen blir en tillgång då vi produktionsstartar två projekt under året. Att han dessutom arbetat som konstruktör på en lättelementsfabrik blir ett extra bra tillskott till vår modulproduktion och vid projektering av kommande projekt, säger Robert Vangstad, VD på Nischer Properties.

Robert Vangstad VD
robert.vangstad@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på NGM SME.

Citat

- Carl blir ett mycket bra tillskott som projektledare och platschef hos oss på Nischer Properties. Hans bakgrund och erfarenheter från produktionen blir en tillgång då vi produktionsstartar två projekt under året. Att han dessutom arbetat som konstruktör på en lättelementsfabrik blir ett extra bra tillskott till vår modulproduktion och vid projektering av kommande projekt
Robert Vangstad, VD på Nischer Properties.