Delårsrapport för Netrevelation AB (publ) 1 januari – 30 juni 2009

• Omsättningen för perioden uppgick till 49,0 (65,6) MSEK, en minskning med 25 % jämfört med samma period 2008. • Rörelseresultatet före avskrivningar (Ebitda) uppgick under perioden till -4,3 MSEK jämfört med -2,0 MSEK för samma period föregående år. • Resultat efter skatt uppgick till -5,5 (-3,6) MSEK och resultat per aktie -0,04 (-0,02) kr • Bruttomarginalen uppgick till 15,5 % (16,7 %). • Kassaflödet för perioden uppgick till -3,3 MSEK (+2,6 MSEK) • Likviditeten förstärks med 10 MSEK efter periodens utgång VD´s kommentar Januari – Juni 2009 Under perioden minskade omsättningen med 25% jämfört med 2008, och uppgår till 104 MSEK på rullande 12 månader. Minskningen är huvudsakligen hänförligt till bortfall från tidigare stor kund. Bruttomarginalen uppgick till 15,5% (16,7%). Rörelseresultatet (Ebitda) uppgick till -4,3 (- 2,0) MSEK och resultat efter skatt uppgick till - 5,5 (- 3,6) MSEK. Under perioden har vårt ramavtal med statliga myndigheter genererat en volym på 17,1 (9,0) MSEK med Regeringskansliet, Sveriges Riksdag och Försvarsmakten som de största kunderna. Under andra kvartalet har vi, efter att ha utvecklat vårt system, genomfört pilotinstallationer av vårt system hos resebyråkedjan American Express. Efter framgångsrika tester installeras vårt system successivt i hela resebyråkedjan med början efter sommaren. Vi har tidigare avtalat om försäljning av licens till vår nya systemversion (Netsys 5) till dels en internationell aktör som avser använda systemet utanför Norden, dels till Taxi Stockholm som avser använda systemet inom ramen för Svea Taxiallians. Dessa licensförsäljningar tillför Netrevelation 15 MSEK sammanlagt varav den huvudsakliga andelen resultatförs under andra halvåret 2009. Under augusti 2009 beräknas Netrevelation tillföras 10 MSEK i likviditetstillskott hänförligt till dessa affärer. Från 1 april är Taxi Welcome Service vid Stockholm C i drift och genererar, i likhet med Taxi Welcome Service vid Göteborg C, intäkter till Netrevelation. Sedan 2 juni är vi listade på First North’s Premier segment, vilket ställer högre krav på bolagets informationsgivning samt förutsätter att redovisning sker i enlighet med IFRS. Med anledning av detta har vi från 1 januari övergått till att redovisa enligt IFRS.