Delårsrapport för Netrevelation AB (publ) 1 januari – 31 mars 2010

• Omsättningen för första kvartalet uppgick till 40,3 (25,8) MSEK, en ökning med 56 % jämfört med samma period 2009. • Rörelseresultatet före avskrivningar (Ebitda) uppgick under perioden till 0,2 MSEK jämfört med -1,4 MSEK för samma period föregående år. • Resultat efter skatt uppgick till -0,5 (-2,0) MSEK och resultat per aktie -0,002 (-0,01) kr. • Bruttomarginalen uppgick till 15,6 % (15,6 %). • Kassaflödet för perioden uppgick till 1,6 MSEK (-2,4 MSEK). • Under januari 2010 har en företrädesemission genomförts. Emissionen övertecknades och tillförde bolaget 9,6 MSEK före emissionskostnader. VD´s kommentar Januari – Mars 2010 Under första kvartalet ökade omsättningen med 56% jämfört med 2009, och uppgår till 124 MSEK på rullande 12 månader. Ökningen är i huvudsak en effekt av förbättrad konjunktur, ökad omsättning hänförlig till ramavtalet med statliga myndigheter samt stor volym från ersättningstrafik för tågoperatörer under vintern. Bruttomarginalen uppgick till 15,6% (15,6%). Rörelseresultatet (Ebitda) uppgick till 0,2 (- 1,4) MSEK och resultat efter skatt uppgick till -0,5 (- 2,0) MSEK. Under kvartalet har vårt ramavtal med statliga myndigheter genererat en volym på 12,4 (8,4) MSEK, en ökning med 48%. Fortsatt är Regeringskansliet, Sveriges Riksdag och Försvarsmakten de största kunderna men allt fler myndigheter och användare har tillkommit under kvartalet. Arbetet med att implementera våra produkter och system hos Sveriges resebyråer fortsätter och huvudfokus har under kvartalet varit att skapa bokningsfunktionalitet i det dominerande självbokningssystemet AETM. I avsikt att förstärka bolagets finansiella ställning genomfördes under januari en företrädesemission. Emissionen övertecknades och tillförde bolaget 9,6 MSEK före emissionskostnader om ca 0,3 MSEK. Kontaktperson VD, Anders Holst. Email: anders.holst@netrevelation.se