Kommuniké från extra bolagsstämma i Netrevelation AB (publ)

• Extra bolagsstämma i Netrevelation godkände den av styrelsen beslutade garanterade nyemissionen • Prospekt publiceras den 26 september 2006.

Vid extra bolagsstämma i Netrevelation AB (publ) den 22 september 2006 godkändes styrelsens beslut från den 5 september 2006 att utöka bolagets aktiekapital genom en företrädesemission till befintliga aktieägare. Teckningskursen kommer att vara 1 krona per aktie. Netrevelations befintliga aktieägare har företrädesrätt att teckna de nya aktierna i förhållande till de aktier de redan äger varvid fyra befintliga aktier ger rätt till teckning av en nyemitterad aktie. Efter förtidskonvertering av konvertibler om nominellt 3 926 563,50 motsvarande 4 367 465 aktier uppgår det totala antalet teckningsberättigade aktier till 117 119 841. Detta innebär att emissionen vid full teckning kommer att tillföra bolaget 29,3 MSEK före emissionskostnader. Prospekt avseende denna nyemission publiceras den 26 september och finns från detta datum tillgängligt via Netrevelations hemsida, www.netrevelation.se. Vid den extra bolagsstämman omvaldes även Ernst & Young med huvudrevisor Erik Åström till bolagets revisor fram till dess att bolagets årsstämma 2010 hållits.