Kommuniké från extra bolagsstämma i Nischer AB den 24 oktober 2012

Stockholm den 25 oktober 2012

Den 24 oktober 2012 hölls extra bolagsstämma i Nischer AB på Clarion Sign i Stockholm. På stämman fattades följande beslut:

Stämman beslutade att godkänna avyttring av samtliga aktier i Mintec Paper AB till en köpeskilling om 25,75 MSEK. Köpare till bolaget är Health Care Invest S.A. Health Care Invest S.A. kontrolleras av Ibrahim Kadra, en av två ägare till Nischers huvudägare Avalanche Capital AB.

Styrelsen för Nischer har inhämtat ett utlåtande från Remium Nordic AB avseende skäligheten av erbjudandet ur ett finansiellt perspektiv som presenterades på stämman samt inför stämman på bolagets hemsida.

Övrigt
För fullständiga detaljer avseende besluten på stämman hänvisas till de fullständiga förslagen som finns tillgängliga på bolagets hemsida, www.nischer.se.

Nischer AB (publ)

Lars Rutegård, VD
08-120 465 80
lars.rutegard@nischer.se

Dimitrij Titov, Styrelseordförande
dimitrij.titov@nischer.se

Nischer AB (publ) är ett investmentbolag med affärsidé att genom kunskap, kapital och engagemang förvärva, äga och utveckla attraktiva familj- och generationsskiftesbolag med stor tillväxtpotential. Nischers nuvarande verksamhet består av det helägda dotterbolaget IndustrIQ med fokus på industri- och verkstadsbolag. Under 2010 förvärvades IndustrIQs bägge portföljbolag; PlaCell AB och SKA GmbH Co. KG. Nischer är listat på NASDAQ OMX First North och bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com).

Taggar: