Kommuniké från extra bolagsstämma i Nischer Properties AB den 5 mars 2020

Idag, den 5 mars 2020, hölls extra bolagstämma i Nischer Properties AB. Vid stämman fattades beslut om att godkänna styrelsens beslut om riktad nyemission av högst 1 821 509 aktier innebärande en ökning av aktiekapitalet med högst cirka 50 000 kronor.

Rätt att teckna de nya aktierna ska med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt endast tillkomma Provobis Invest AB. Teckningskursen i emissionen är 2,39 kronor per aktie och teckning av aktierna ska ske genom kontant betalning. Grunden för teckningskursen är en överenskommelse med tecknaren. Teckningskursen motsvarar den volymviktade genomsnittskursen för bolagets aktie på NGM Nordic SME under perioden 19 december 2019 till och med 6 februari 2020.

Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att säkra finansiering till vidareutvecklingen av verksamheten och på sikt möjliggöra uppbyggnad av ett eget fastighetsbestånd.

David Aspehult, tf VD Nischer Properties AB

david.aspehult@nischer.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 mars 2020 kl 14:45 CET.

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på NGM Nordic MTF.