Kommuniké från Netrevelation ABs årsstämma den 6 juli 2011

Stockholm 2011-07-06

Bolagets resultat- och balansräkning fastställdes samt att styrelseledamöterna och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet.

Stämman fastställde antalet styrelseledamöter till fyra ordinarie ledamöter och inga suppleanter samt beslutade i enlighet med det förslag som framlagts att välja om Peter Hermansson samt välja in Torbjörn Browall, Per-Olov Bertholdson och Emil Daugaard. Peter Hermansson utsågs till ordförande.

Stämman beslutade att ett arvode om 235 000 kronor skall fördelas mellan ledamöterna enligt följande: 150 000 kronor till styrelsens ordförande och 85 000 kronor vardera till övriga stämmovalda ledamöter som inte är anställda i koncernen samt även att ett arvode till revisorerna ska utgå enligt godkänd räkning.

Stämman fattade beslut att genomföra en sammanläggning av bolagets aktier i kombination med en bolagsordningsändring. Sammanläggningen genomförs genom att 100 befintliga aktier läggs samman till en aktie (sammanläggning 1:100). För att tillse att det totala antalet aktier i bolaget är jämnt delbart med 100 beslutades att Avalanche Capital AB erbjuds att teckna 9 nya aktier för ett belopp motsvarande kvotvärdet. Stämman beslutade även att bemyndiga styrelsen att fastställa avstämningsdag för sammanläggningen. Till följd av beslutet om sammanläggning beslutade stämman att bolagets bolagsordning skall ändras varvid bolagets lägsta och högsta antal aktier skall vara lägst 7 000 000 respektive högst 28 000 000 aktier.

Stämman beslutade att ändra bolagets bolagsordning till att innefatta ett förenklat kallelseförfarande samt genomföra vissa mindre redaktionella ändringar.

Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att längst intill bolagets nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om ökning av aktiekapitalet genom nyemission av aktier. Bemyndigandet skall kunna användas för att bolaget med kort varsel ska kunna emittera aktier för att genomföra strukturella förvärv, och/eller att vid behov, med kort varsel, kunna anskaffa kapital. Emissioner enligt bemyndigandet får omfatta totalt högst 1 800 000 nya aktier med beaktande av och efter genomförd sammanläggning.

Netrevelation AB (publ)

Peter Hermansson, Styrelseordförande
peter.hermansson@nischer.se

Lars Rutegård, tf VD
lars.rutegard@nischer.se

Netrevelation är listat på NASDAQ OMX First North och bolagets Certified Adviser är Remium AB (www.remium.com).

Taggar: