Kommuniké från Nischer Aktiebolags extra bolagsstämma den 30 september 2015

Nischer Aktiebolag (publ) höll extra bolagsstämma den 30 september 2015 i Stockholm. Vid stämman fattades bland annat följande beslut:
-   ändring av bolagsordning;
-   val av ny styrelse; och
-   godkännande av förvärv.

Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades.

Stämman beslutade i enlighet med förslaget att ändra bolagsordningen innebärande följande:
-   ändring av § 1 i bolagsordningen (Firma) till följande nya lydelse: ”Bolagets firma är Nest Properties AB. Bolaget är publikt (publ).”; och
-   ändring av § 3 i bolagsordningen (Verksamhet) till följande nya lydelse: ”Bolagets verksamhet skall omfatta förvärv, innehav och förvaltning av fastigheter, fastighetsbolag och andra bolag, rörelser eller annan egendom med attraktiv värdepotential för att skapa långsiktigt god avkastning för sina aktieägare liksom fastighetsutveckling samt därmed förenlig verksamhet.

Stämman fastställde, i enlighet med det på bolagsstämman framlagda förslaget, antalet styrelseledamöter till tre ordinarie ledamöter och inga suppleanter. Stämman beslutade även i enlighet med det på bolagsstämman framlagda förslaget att välja Tommy Marklund (omval), Wilhelm Burman (nyval) och Mathias Grönberg (nyval) till styrelseledamöter samt Tommy Marklund (omval) till styrelseordförande.

Stämman beslutade även att godkänna förvärven av samtliga aktier i Concent Hälsovägen AB, org. nr. 556999-9500 och Concent Pendlingen AB, org. nr 556833-9203 i enlighet med de huvudsakliga villkoren för förvärven som har kungjorts den 27 respektive den 28 augusti 2015 i pressmeddelande på bolagets hemsida.

Wilhelm Burman, Vd
wilhelm.burman@nischer.se

Nischer AB (publ) är ett investmentbolag med affärsidé att utveckla och förvalta fastigheter. Nischer är listat på NASDAQ OMX First North och bolagets Certified Adviser är
Wildeco Ekonomisk information AB, 08 545 271 00 (www.wildeco.se).

Taggar: