Lars Rutegård utsedd till VD för Nischer AB (publ)

Stockholm den 2 februari 2012

Styrelsen i Nischer AB (publ) har utsett Lars Rutegård till VD i Nischer AB. Lars har sedan i juli 2011 varit tillförordnad VD i bolaget.

”Lars har på ett föredömligt sätt genomfört etableringen av Nischer som ett noterat bolag, samtidigt som han har bred erfarenhet av våra rörelsedrivande bolag. Vi tror därför att Lars kommer att lyckas bra med uppdraget som VD och önskar honom lycka till”, säger styrelsens ordförande Peter Hermansson.

”Utöver fortsatt utveckling av dagens portföljbolag har Nischer som mål att växa samt starkare etablera sig som noterat bolag. Min ambition är att förankra och föra ut Nischer affärskoncept för att därigenom skapa goda förutsättningar för fortsatt tillväxt för koncernen, våra portföljbolag och Nischers aktieägare”, säger Lars Rutegård.

Lars har tidigare även varit Investeringsansvarig och tf VD på IndustrIQ där han bland annat var ansvarig för att stödja och utveckla IndustrIQs tre portföljbolag. Lars sitter som ordförande i samtliga av portföljbolagens styrelser. Lars är utbildad civilingenjör på Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm och har tidigare bl.a. arbetat inom industrikoncernen Stoneridge och med Venture Capital.

Nischer AB (publ)

Lars Rutegård, VD
08-120 465 80
lars.rutegard@nischer.se

Peter Hermansson, Styrelseordförande
peter.hermansson@nischer.se

Nischer AB (publ) är ett investmentbolag med affärsidé att genom kunskap, kapital och engagemangförvärva, äga och utveckla attraktiva familj- och generationsskiftesbolag med stor tillväxtpotential. Nischers nuvarande verksamhet består av det helägda dotterbolaget IndustrIQ med fokus på industri- och verkstadsbolag. Under 2010 förvärvades IndustrIQs samtliga portföljbolag; Mintec Paper AB, PlaCell AB och SKA GmbH Co. KG. Nischer är listat på NASDAQ OMX First North och bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB (www.remium.com).

Taggar: