Netrevelations nyemission övertecknad

Intresset för Netrevelations nyemission har varit stort och emissionen har övertecknats, varvid de erhållna emissionsgarantierna ej behöver tas i anspråk. Genom emissionen tillförs Netrevelation 29,3 Mkr, före emissionskostnader. Emissionen tecknades till 90 procent med stöd av teckningsrätter.

Tilldelningen av de aktier som tecknades utan stöd av teckningsrätter kommer i första hand att ske till befintliga aktieägare som tecknat i emissionen, i enlighet med villkoren i prospektet. Besked om tilldelning av aktier tecknade utan stöd av teckningsrätter lämnas genom utfärdande av avräkningsnota, vilket beräknas ske omkring den 25 oktober 2006. Sedan betalning har skett erhålles interimsaktier (BTA) som snarast möjligt, efter att emissionen i sin helhet har registrerats, omvandlas till aktier och levereras till aktieägarnas konton. Inget meddelande utgår till dem som ej erhållit tilldelning.

Genom emissionen ökar antalet aktier i Netrevelation med 29.279.960 till 146.399.801. De aktier som tecknats med stöd av teckningsrätter beräknas bli föremål för handel på First North från och med den 7 november 2006. Aktier som tilldelas utan stöd av teckningsrätter beräknas bli föremål för handel i slutet av november 2006.

Villkoren för Netrevelations konvertibla förlagslån har räknats om till följd av nyemissionen. För lån 5 och 7 har konverteringskursen omräknats till 1,40 kronor. Beträffande lån 4 och 6 är konverteringskursen oförändrad, 0,50 kronor.

Aureus AB och Mangold Fondkommission AB har varit rådgivare till Netrevelation i samband med nyemissionen.