Nischer avbryter förvärv av Eriksson Pettersson Fastigheter

Nischer Properties AB (publ) (”Nischer” eller ”Bolaget”) offentliggjorde den 14 december 2022 att man ingått ett villkorat avtal med ägarna till Eriksson Pettersson Fastigheter (”EP-Fastigheter”) om förvärv av samtliga aktier i EP-Fastigheter och indirekt dess fastighetsägande dotterbolag.

På grund av ändrade marknadsförutsättningar har parterna kommit överens om att affären ska gå åter och således att Nischer inte ska tillträda aktierna i EP-Fastigheter. Avbrytandet av affären föranleder inte några kostnader för Nischer och innebär vidare att Nischer inte kommer att emittera de aktier som skulle utgöra vederlag i transaktionen.

För mer information, vänligen kontakta Bolagets verkställande direktör Samuel Beckstrand, samuel@nischer.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Nischer Properties AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande klockan 8.00 den 27 februari 2023.

Om Nischer

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på Nordic SME.