Nischer bygger 23 lägenheter åt HSB Södra Norrland i Gävle

Nischer ska bygga 23 centralt belägna lägenheter åt HSB Södra Norrland i kvarteret skeppsbyggaren på Södra Skeppsbron i Gävle. Med ett strategiskt läge väldigt nära tågstationen och centrum blir detta ett välkommet tillskott av mindre hyresrätter i Gävle. Ordern uppgår till cirka 31 MSEK.

”Vi ser fram emot att utveckla vårt första projekt baserat på Nyhems byggsystem åt HSB Södra Norrland. Det är ett resultat av den strukturaffär som genomfördes före jul mellan Nischer och Nyhem. Projektet har utvecklats i ett nära samarbete med HSB Södra Norrland” säger Robert Vangstad, vVD, Nischer Properties AB.

Projektet Kuttern omfattar 23 yteffektiva hyresrätter som fördelas i två huskroppar.
Lägenheterna har genomtänkta planlösningar baserat på Nyhems byggsystem i storleken ett och två rum och kök.

Nischer börjar med markarbeten i april i år och inflyttning beräknas till årsskiftet 2019/2020.

Robert Vangstad, vVD & Fastighetschef Nischer Properties AB
robert.vangstad@nischer.se

David Aspehult, tillträdande tf VD Nischer Properties AB
david.aspehult@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på NGM Nordic MTF.

Taggar: