Nischer noteras på NGM Nordic MTF

Nordic Growth Market har beslutat att bevilja Nischers ansökan om listning av bolagets aktier på Nordic MTF. Första handelsdag planeras till den 17 december. I samband med detta offentliggör bolaget ett investerarmemorandum som kommer att finnas att ladda ned på bolagets hemsida www.nischer.se.

”Vi är väldigt glada att vi framgångsrikt har genomgått listningsprocessen hos NGM och att vi nu får möjligheten att lista vår aktie för handel på Nordic MTF. Vi kan nu fokusera på att implementera vår nya affärsplan fullt ut”, säger Nischers vd, Wilhelm Burman.

Nischers styrelse antog under hösten en ny affärsplan med inriktning på fastighetsutveckling och förvaltning av bostadsfastigheter.

Vid extra bolagsstämma den 30 september 2015 beslutades att ändra firma till Nest Properties AB. På grund av immaterialrättsliga hinder har denna ändring inte kunnat fullföljas. Styrelsen har beslutat att bolaget inte ska driva vidare ärendet om ändring av firma till Nest Properties AB utan tills vidare fortsätta verksamheten under nuvarande firma, Nischer AB (publ). Styrelsen kommer istället att på nytt förbereda ärendet om bolagets firma till nästa bolagsstämma.

Wilhelm Burman, vd
wilhelm.burman@nischer.se

Nischer AB (publ) köper, säljer, utvecklar och förvaltar bostadsfastigheter i Sverige. Intäkter skapas genom fastigheternas värdeökning vid försäljning samt driftnetto vid förvaltning. Nischers aktier har godkänts för handel på NGM Nordic MTF.

Taggar: