Nischer Properties AB förvärvar tre fastigheter i Luleå

Nischer Properties har idag förvärvat tre fastigheter till en köpeskilling baserat på ett underliggande fastighetsvärde om 29 250 000 kronor.

Köpet sker genom förvärv av aktierna i det fastighetsägande bolaget. Köpeskillingen finansieras med egna medel och förutsätter ingen bankfinansiering. Fastigheterna angränsar till varandra och är centralt belägna i Luleå med lokaler i bottenplan och bostäder i övriga plan. Den totalt uthyrningsbara ytan uppgår till ca. 2 304 kvm och är fördelad på ca. 806 kvm bostäder och 1499 kvm lokaler. Driftnettot uppgick 2021 till ca. 1 822 000 kronor. Samtliga lägenheter är fullt uthyrda.

"Vi vill bygga upp bestånd av hyresfastigheter om minst 300 bostäder i de orter vi etablerar oss, den här affären blir ett bra komplement till vårt nuvarande projekt i Kronan där vi planerar att utveckla 100 bostäder. Vi ser även en stor potential för dessa fastigheter i Luleås framtida stadsförändring då fastigheterna tillhör områden som pekas ut för möjlig framtida exploatering med tillbyggnad på höjden. Vi fortsätter jobba aktivt med både fastighetsutveckling och förvärv för att kraftigt öka vårt bestånd av hyresrätter under den närmaste tiden” säger David Aspehult, tf VD i Nischer Properties AB.

För mer information vänligen kontakta tf VD David Aspehult, 0703 16 44 45, david.aspehult@nischer.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 11 Mars 2022 kl. 13:10 (CET). Denna information är sådan som Nischer Properties AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning.

David Aspehult tf VD
david.aspehult@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på NGM SME.