Nischer Properties avser uppta toppfinansiering om 36 Msek för projekt i Östersund

Nischer Properties AB avser uppta toppfinansiering via Kameo om totalt 36 Msek för hyresrättsprojektet i Östersund. Intaget kommer att ske i omgångar varav de första 18 MSek betalas ut under mars 2021.

Bygglov för projektet vann laga kraft i slutet av november och bolaget har tagit över fastigheten per 1 februari 2021. I och med att första delen av finansieringen är säkrad kan bolaget starta produktionen.

”Väldigt bra att vi säkrar finansiering och därmed kan sätta full fart framåt. Så fort vi fått startbesked från kommunen kan vi avropa markarbeten för att påbörja grunden. Extra kul med detta projekt då det är det första vi avser behålla i egen förvaltning” förklarar Robert Vangstad, VD Nischer Properties AB.

Projektet ligger i anslutning till Valla centrum på Frösön. I Valla centrum finns matvarubutik, skola och förskola och bra bussförbindelser.

Robert Vangstad VD
robert.vangstad@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på NGM SME.

Citat

Robert Vangstad, VD Nischer Properties AB