Nischer Properties detaljplan i Hudiksvall, Idenor, vinner lagakraft

Nischers projekt i Hudiksvall erhåller laga kraft vunnen detaljplan. Prövningstillstånd har inte beviljats för överklagande av detaljplan för del av Idenors-Åkre 1:17. Det innebär att planen vinner laga kraft omgående.

Projektet innebär nyproduktion av 27 fristående hus i två våningar med storlekar från 110 till 150 kvm.  Arbetet med bygglovsansökan kommer att påbörjas under Q1 2022.

Fastigheten angränsar till ett befintligt villaområde och ligger ca 3,5 km från Hudiksvall station.

”Känns riktigt kul att vi kan komma igång med bygglovsarbetet i Idenor, vi vill skapa ett attraktivt och tryggt område för familjer med närhet till bland annat natur, skola, golf” säger Nischers VD Robert Vangstad.

Robert Vangstad VD
robert.vangstad@nischer.se

Nischer Properties är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som fokuserar på utveckling av nischade konceptboenden i tillväxtregioner. Väl genomtänkta lösningar som enkelt kan anpassas för var projekts unika förutsättningar banar väg för en smidig process, ett stabilt resultat och bostäder där människor trivs, umgås och utvecklas. Nischers aktie är noterad för handel på Nordic SME.

Citat

Känns riktigt kul att vi kan komma igång med bygglovsarbetet i Idenor, vi vill skapa ett attraktivt och tryggt område för familjer med närhet till bland annat natur, skola, golf
Robert Vangstad, VD Nischer Properties